• cirkel

Nya kökslådor till gamla fronter?

Vi har i vårt kök två stycken "lådor" som bara är utdragbara skärbrädor. Vi skulle vilja ha riktiga lådor i stället.

Är det någon som vet var man kan köpa kökslådor separat så att man kan sätta på den gamla fronten på dem?

• Svar på tråden Nya kökslådor till gamla fronter?
  • Svala

När jag bytte ut köksluckorna i mitt kök så passade jag på att beställa lådor som jag bytte ut mot skärbrädorna.

Jag tog då reda på vilken tillverkare jag hade på mitt kök och beställde därifrån. Jag beställde ju en massa luckor samtidigt, men det hade gått bra att bara beställa 2 lådor utan/med fronter också.

• cirkel

Tack för svaret! Då får jag se till att ta reda på vad det är för kök vi har då.
    Vi är nyinflyttade.

• Svala

Det är ju kanske inte det lättaste... att få reda på.

I värsta fall får du ju ta mått på stommarna och börja leta efter någon som har samma/liknade mått.

Men mitt kök blev mycket bättre utan skärbrädor. Jag använder dom aldrig. Tycker att dom är lite ohygieniska och för låga för mig som är lång och det faller bara ner smulor i lådorna.

Lycka till med att hitta tillverkaren.

• cirkel

Tack!
    Det ska nog gå bra att hitta tillverkaren, hoppas jag. Det var min kusin som byggde huset, visserligen för 25 år sedan, men jag hoppas att det går att hitta lådor.
    Tycker också att det är lite ohygieniskt och opraktiskt med lådskärbrädor.

Svar på tråden Nya kökslådor till gamla fronter?