• gutegirl

Hur länge är man tjej egentligen?

Själv har jag svårt för kvinnor som är över trettio som skriver att de är "tjejer". Tjej tcyker jag att man är upp till 20-årsåldern ungefär, sedan är man i mina ögon.
    FInns det nåt töntigare än kontaktannonser med texter i stil med:

"Pigg och glad tjej, 45+ söker kramgo kille från 50 år och uppåt!!"

Det samma gäller förresten män, de ska inte kalla sig för killar när de uppnåt systembolagsålder.

(¯`°?.¸ ღ♥ (¯`°?.¸ ღ♥ gutegirl.blogspot.com/♥ღ¸.?°¯) ♥ღ¸.?°¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-04 14:33
    Oj, några ord trillade visst bort.

"Tjej tycker jag att man är upp till 20-årsåldern ungefär, sedan är man i mina ögon KVINNA" skulle det stå.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur länge är man tjej egentligen?
  • Som snö

Man blir man inte av ålder, utan av att göra lumpen!
    Jag är en pojk!

• snillis

Jag var tjej tills jag var 25.

Då helt plötsligt kände jag mig som en kvinna.
  • MsBeauty

Jag ser en ogift flicka som tjej och en gift tjej som kvinna. Dvs. är en 16 åring gift så ser jag henne som kvinna. Däremot om en 40-åring är ogift (och aldrig varit det), skulle jag väl ändå kalla henne för kvinna. Rörigt, det där.

• VulgusProfanum

Jag håller med TS. Fram t.om 20 års åldern är man tjej och därefter kvinna.
    Eller tja man är ju kvinna tidigare än det också

VulgusProfanum- Your personal entertainer
  • Tant Green

Personligen hade jag svårt att kalla mig själv för tjej ungefär när jag gift mig och fått barn, och då var jag 35.

• W W

Jag kallar alla för tjejer tills dom blir tanter (tant är för mig ett positivt ord) Tantåldern är dock flytande, ingen speciell ålder man blir tant alltså.
    är 23 så jag kanske hinner ändra mig när jag blir äldre

Don?t assume I?m not in to cheap meaningless sex ;)
  • Miss Lau

Tjej är man väl för att man har en snippa? Och förhoppningsvis sitter den där hela livet.

• GudsMestOskuldsfullasteLillaLamm

Haha Morfar berättade för någon vinter sedan att det var en kille i en trappuppgång brevid som rammlat och brytit lårbenshalsen.

Tjej och kille tar slut vid16-20 nånstans skulle jag säga. Tycker det låter skojigt ibland när man läser tidningen och det står om två ynglingar som begått ett rån eller liknande, alltså rån är inte skoj men ordet yngling

reserverar mig för evt felstavningar och feltolkningar
  • Beckah82

Tjej är man hela livet tycker jag.

"Kom igen nu tjejer" tycker jag passar lika bra som utrop till en grupp 14-åringar som en grupp 54-åringar.

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
  • enlitenbitkaka

Alltså det där är lurigt Tjej är ju ett "slangord" för det kvinnliga könet så eg. borde man ju alltid vara tjej. Men jag skull ex aldrig KALLA mig tjej efter 30. Däremot kan man ju mamma som är 52 säga att hon "ska ut med tjejerna"

Svar på tråden Hur länge är man tjej egentligen?