• Ippesmamma

Vart åker man på weekend resa i november???

Min sambo fyller 40 i november och jag tänkte överraska med en weekend resa någonstans, tors-sön eller fre-sön. Men vart ska man åka i trista november. Antingen europa eller kvar i sverige?? Vill inte till London, Prag, Paris. Inte heller åka på kryssning. Funkar amsterdam, köpenhamn eller någon som har ett hett tips om resmål i sverige.
    Det måste finnas något att göra. Vill inte ligga på hotellrum och softa hela helgen. Kanske nått som går att kombinera med SPA?? Detta blir första gången på tre år som vi kommer iväg ensamma utan barnen.

• Svar på tråden Vart åker man på weekend resa i november???
  • Maria40

Spa-resa till Estland? Finns från några dagar till längre vistelser.

• Fidelina

Jag kan rekommendera Barcelona, var där i januari och hade jättefint väder. Ryanair flyger ganska billigt dit.

Det är bara om man börjar, som det omöjliga kan bli möjligt
  • Solomoon

Jag rekommenderar att ni åker till Rom, Italien, finns så mkt vackert att se där, god mat, trevliga människor, trevlig shopping, mkt att göra. Lagom temperatur är det oxå i november.

Man känner verkligen sig på nytt född när man kommer till Rom, man glömmer aldrig den staden och man vill bara ha mer!

Du kan kolla billiga weekendresor till Rom från Skavsta på www.ryanair.com/site/SE/ och hotell bokar du lätt på www.bokahotell.se .

Ha det bra för det är ni värda!

Kramar.

• Mitka79

Just det ROM!! håller med . helt underbar stad, känns som att komma in i en saga. Vill tillbaks, ska tillbaks! var där för 6 år sen, o tänker ofta på det. o kollar alla fina bilder man tog. underbart.

• pernilla70

Barcelona är ju en fantastisk stad! Den röstar jag på!

• EJKB

Kan varmt rekomendera Prag, fantastiskt fint och billigt!

• halliduttan

skulle just också säga prag.. Men polen är inte heller så dumt som man kan tro!!

• pysselmajjo

Om man vill vara kvar i Sverige så är Varbergs kurhotell kanon!
    Finns väl inte så mkt att göra i själva Varberg, men kurhotellet är fint.

• Bling1975

Jag röstar också på Barcelona som är min stora favorit, annars skulle jag åka på SPA i Sverige eller Östeuropa.

Amsterdam hade jag sparat till våren.

Stitch längtar efter Lilo
  • Tant Green

Barcelona och Rom har jag varit i i december och de är säkert bra i november också Annars är Amsterdam min favoritstad, men jag har bara varit där på sommaren. Fast storstäder finns det ju alltid mycket att göra i, oavsett årstid.

• lightfish
    Solomoon skrev 2008-09-05 00:12:57 följande:
    Jag rekommenderar att ni åker till Rom, Italien, finns så mkt vackert att se där, god mat, trevliga människor, trevlig shopping, mkt att göra. Lagom temperatur är det oxå i november.Man känner verkligen sig på nytt född när man kommer till Rom, man glömmer aldrig den staden och man vill bara ha mer! Du kan kolla billiga weekendresor till Rom från Skavsta på www.ryanair.com/site/SE/ och hotell bokar du lätt på www.bokahotell.se .Ha det bra för det är ni värda!Kramar.
    Rekommenderar varmt Rom även jag... Helt underbar stad!
Svar på tråden Vart åker man på weekend resa i november???