Ni som pluggar på distans i Falun!
Hej!
Jag har lite frågor till er som pluggar ett utbildningsprogram i Falun (Högskolan Dalarna) Vet ju att ni är ett gäng sjuksköterskestudenter som nyligen börjat, så ni får mer än gärna svara! Vill ju inte störa i er tråd, så därför gör jag en egen. :)
Jag har precis hoppat på lärarutbildningen i Kalmar, men funderar på att eventuellt söka till Falun, nu till våren istället, eftersom jag vill plugga på heldistans. Har mailat exempelvis studievägsledaren, men vill ha lite svar ifrån er, som är studerande/har studerat där. Hur fungerar det att studera distans? På vilket sätt arbetar man och hur gör man vid examinationer/seminarium? Hur sker föreläsningarna och grupparbeten? Träffas ni på riktigt eller via internet? Hur många obligatoriska träffar är det per termin? Om jag bor i Blekinge, tycker du att det är ett dumt val att söka mig till Falun? Blir det krångel när det kommer till VFU/praktik? Berätta gärna hur din vecka ser ut, när du jobbar hemifrån.
Jag har verkligen tusen frågor och jag hoppas någon kan vägleda mig lite. Berätta allt! Jag bockar och bugar för varje svar jag kan få!