• nedkomst januari

Kan man ha Inotyol runt barnets mun? - huden är knottrig och röd

Vad tror ni? Dregel och mat har gjort huden alldeles full av små knottror och rodnad, och jag försöker hålla rent och torrt, men det är svårt. Kan man smeta Inotyol runt barnets mun när man fortfarande ammar tro?

• Svar på tråden Kan man ha Inotyol runt barnets mun? - huden är knottrig och röd
  • jenalsam

Ring BVC, jag vet bara att huden i ansiktet är mycket känsligare än den på resten av kroppen..

• cooljenny

Jag skulle använt Idomin. Den fungerar bra.

• Alvi

Näää, Inotyol skulle jag inte ta... Men isåfall nån annan smörja, vet inte vilken dock...

TEsta bröstmjölk? Efter varje aming duttar du mjölk på det röda, och när han h*n har somnat...

• Supermammy

Jag tog det på det på min lille gosse när han var visten o röd runt munnen och under näsan. Rodnaden försvann nästan direkt...
    Men kolla du med Bvc osså för säkerhetsskull...

• Jemia

Min bvc rekommenderade mig att köpa en salva som heter Repair och säljs på apoteket. Den kan man ha till allt från torra kinder till ömma bröstvårtor.

Den är kanon!!

• Flink

Håller med sista inlägget.
    Repair rekommenderade BVC mig.
    Brukar använda den till min son när kinder blir alldeles röda och torra av allt dregel, händer m.m. som ständigt skaver mot huden.
    Fungerar väldigt bra.

• nedkomst januari

cooljenny: Häromdagen testade jag Idomin i rumpan på kotten, då jag inte hittade Inotyolen, oj vad röd (eller rättare sagt - ännu rödare han blev. Tänkte då att Idomin är visst inget bra i rumpan. Men Idomin är kanske bättre i ansiktet. Hm, läser ju innehållsförteckningen, men fattar inte varför Inotyolen är bättre än Idominet i rumpan.

Sisu: Bröstmjölk får han redan i mängder på området. Poblemet är att det är konstant fuktigt, det är inte inflammerat. Än...

• nedkomst januari

Repair? Aha, det måste jag testa

• melles mamma

jag skulle aldrig använda det på något barn
    både inotyol och locabace repair är med på svenska naturskyddsföreningens lista över SÄMST produkter

"Sämst produkter

Sämst produkter är de som innehåller ämnen som kan skada miljön eller hälsan eller har flera okända ingredienser.

Hudkräm & Salva
    Locobase ?
    Urtekram Barn Body Lotion ?
    Mjukt & Skönt Baby Lotion ? ?
    Inotyol ?
    Fenuril creme ?
    Weleda Calendula Barncreme ? ?
    Natusan Baby Salve ????
    ACO Barn Salva ??
    Miniderm ???
    Locobase Repair ?????
    Natusan Baby Lotion ?? ??