• Anonym

Bör man vara orolig? (bankkort)

vi fick hem ett brev idag där det stod att min man hade ett rekommenderat brev att hämta ut. frågade honom var det var men han hade inget beställt så vi visste inte vad det kunde vara.

sen så öppnar jag ett brev från hans bank där det står att han ska få hem ett nytt visakort och hans gamla kommer spärras nästa vecka!
    anledningen var att det var eventuellt någon som fått tag i hans kortnummer!!

Ska vi bli oroliga nu eller? eller bör vi spärra det gamla kortet redan nu?

känns sådär roligt att någon kanske kan handla upp våra pengar!

• Svar på tråden Bör man vara orolig? (bankkort)
  • Birgitta2

Nordea bl a har haft problem med detta. De har till många skickat ut bankkort och spärrat de gamla för säkerhets skull. Tror inte ni behöver vara oroliga. Om något händer nu så kommer ni bli fullt ersatta av banken.

• Anonym
    Birgitta2 skrev 2008-09-04 15:56:50 följande:
    Nordea bl a har haft problem med detta. De har till många skickat ut bankkort och spärrat de gamla för säkerhets skull. Tror inte ni behöver vara oroliga. Om något händer nu så kommer ni bli fullt ersatta av banken.

det är nordea som skickat ut brevet.

okej, så skulle det försvinna pengar så får vi tillbaka dom då.

• Birgitta2
    Anonym skrev 2008-09-04 16:10:11 följande:
    det är nordea som skickat ut brevet.okej, så skulle det försvinna pengar så får vi tillbaka dom då.
    Eftersom de är medvetna om detta, så ska de ta ansvaret. Men ni kan be Nordea att spärra kortet nu omgående eftersom ni fått nytt kort.
  • Anonym
    Birgitta2 skrev 2008-09-04 16:12:19 följande:
    Eftersom de är medvetna om detta, så ska de ta ansvaret. Men ni kan be Nordea att spärra kortet nu omgående eftersom ni fått nytt kort.
    det ska vi göra, men först ska vi bara hämta ut den nya först.
    min man är på jobbet så han får ordna det sen, han behöver kortet tills han kommer hem (är i utlandet).
  • Anonym (jag med)

Jag hade fått hem ett nytt kort idag från Nordea idag jag med. Men vet int eom det var för bedrägerimisstankar eller för att det bara skulle förnyas?

Svar på tråden Bör man vara orolig? (bankkort)