• Anonym (Orka.. =()

Gravid och känner mig sjukt ful =(

Är i vecka 26 och känner mig så sjukt ful =(
    Alla mina vänner som är gravida har jätte fina magar, jag blir gråtfärdig när jag ser mig själv.
    Jag var inte smal innan jag blev gravid och känner mig bara sjukt fet och min "gravidmage" ser bara ut som jag har en jävla jätte hängmage.
    Sen finns inga butiker med mamma kläder där jag bor, så jag känner mig så jävla ful när det ända jag har på mig är mjukbyxor och tröjor som jag tappert försöker få ner på magen (har beställt kläder på internet..)

Finns det någon annan som inte blommar och njuter att vara gravid?

Ursh vad ful jag känner mig :'(

• Svar på tråden Gravid och känner mig sjukt ful =(
  • Morbid angel

Ja,jösses,att vara gravid var inte alls min grej
    Det sägs ju att det strålar om en gravid kvinna,inte fasen strålade det om mig inte.
    Men du får se det så att det bara är under en kort period av ditt liv,du får en bebis och sen kommer du bli ditt "vanliga jag" igen

• Anonym (Anna)

Jag kände mig också ful när jag va gravid! njöt inte en enda sekund känns det som! Samlade på mig jätte mycket vätska och gick upp hela 40kilo!!!
    Men du får tänka på din underbara bebis! Du kommer ju trots allt inte vara gravid så länge till

• Anonym (Orka.. =()

Ja jag längtar tills gravidmagen är borta, ser hemsk ut, och alla man känner tycker att det är underbart att vara gravid, men det tycker inte jag =/

• Anonym (Liz)

Jag känner mig inte ett dugg attraktiv heller men varje gång min man kramar om mig och vi tänker på vad som komma skall som vi har väntat såå länge på så känns det bättre. Han tycker om mig oavsett och det är så skönt . Det fixar sig sen när du får gå på sköna promenader med barnvagnen.

• Anonym (Anna)

Anonym (Orka.. =() skrev 2008-09-04 16:44:40 följande:

Ja jag längtar tills gravidmagen är borta, ser hemsk ut, och alla man känner tycker att det är underbart att vara gravid, men det tycker inte jag =/
    Du har ju inte så lång tid kvar ju!
    Sen är det många hormoner som spökar runt i kroppen...
  • Morbid angel

Kan tillägga att jag som i vanliga fall har väldigt fin hud hade fullt med finnar,håret levde sitt eget liv och gick upp 33 kg så kände inte alls igen min kropp.
    Men försök att se framåt så känns det liiite bättre

• Anonym (Anna)

Morbid angel skrev 2008-09-04 16:47:56 följande:

Kan tillägga att jag som i vanliga fall har väldigt fin hud hade fullt med finnar,håret levde sitt eget liv och gick upp 33 kg så kände inte alls igen min kropp.Men försök att se framåt så känns det liiite bättre
    Låter som min graviditet
    Men nu är min son här och allt annat är som bortblåst och jag är bara sååå lycklig!
  • Morbid angel

Anonym (Anna) skrev 2008-09-04 16:49:51 följande:

Morbid angel skrev 2008-09-04 16:47:56 följande:Låter som min graviditet Men nu är min son här och allt annat är som bortblåst och jag är bara sååå lycklig!
    Ja,det är ju värt det.Men hade mer än gärna låtit storken sköta det där
  • Anonym (Anna)

Morbid angel skrev 2008-09-04 16:51:00 följande:

Anonym (Anna) skrev 2008-09-04 16:49:51 följande:Ja,det är ju värt det.Men hade mer än gärna låtit storken sköta det där
    Hahaha ja men precis! eller pappan! haha
  • Linnn

Usch jag vet hur du känner!! Jag kände så med min första graviditet då jag gick upp jätte mycket i vikt och inte kunde ha mina gamla kläder och bara såg tantig ut i allt annat. Det känns säkert långt bort nu, men när du fått din bebis och kan börja motionera normalt igen osv så kommer du säkert känna det som att det var ganska oväsäntligt hur man såg ut under graviditeten=)

• Syrena

Ja, jag känner mig också sjukt ful. Flottig och finnig och lönnfet - men jag börjar få bebismagen nu men tycker jag blivit så mycket större över höfterna. Brösten ser ut som ett delta med alla blodådror som lyser...Jo, jag har också hört att man strålar under graviditeten - men det enda som strålar hos mig är tårarna (fått oerhört lätt för att börja gråta). Jag är glad att graviditeten är övergående :) Till dess får jag försöka stå ut med alla finnar, inse att det knappt längre är lönt att raka benen osv ... hehe

• Anonym (Orka.. =()

Tack för alla ord. Känner precis som er alla.
    Det är också så svårt när ens mamma o släktingar säger "åh nu njuter du för fullt va?". Nej det gör jag inte, suck..

• Anonym

Jag njöt inte förra gången och då såg jag egentligen ok ut. Nu är jag INTE snygg och bättre blir det inte med viktuppgången. Känns förjäkligt, men jag vet ju att det går över

• Tjimtjom

När jag var gravid med mitt första kände jag mig jättesnygg. Magen var rund o fin o jag mådde bra. När jag sen blev gravid med nr 2 kännde jag mig som en stor otymplig fettklump på två ben. Fick börja med mammabyxor i v 9 eftersom magen svullnade upp, fick foglossning i v 13 o just då fanns det bara en massa klänningar i orange gjorda för kvinnor med A-kupa, jag har DD så det gick inte alls. Hade typ 2 t-shirtar som magen fick plats i. Både hm på nätet o Ellos har snygga mammakläder nu såg jag, kika där.

• Meria

Du är inte ensam. Jag vägde väl inte allt för mycket innan graviditeten, men för det känner jag mig mest tjock och ful när man lägger på kilo efter kilo. Med första barnet njöt jag, den här gången vill jag bara att han ska komma ut. Att det ska vara november/december snart. Kan inte säga att jag njuter, tidiga foglossningar, onda sammandragningar redan, mer bristningar, snabbare viktuppgång... v.27 och jag tycker tiden sniglar sig framåt...

♥ Loke -06 & Lillebror v.27 ♥
Svar på tråden Gravid och känner mig sjukt ful =(