Amning och kaffe??
Jag drack inte kaffe när jag var gravid men vill ibland ha en kopp bara för att bli pigg pga en 23 månaders och en bebis!! Börjar bebisen må illa av det tro??
Jag drack inte kaffe när jag var gravid men vill ibland ha en kopp bara för att bli pigg pga en 23 månaders och en bebis!! Börjar bebisen må illa av det tro??
hm, det står iaf ivänta barn boken att man kan dricka kaffe, med måtta..
sitter själv med en kaffemugg o smuttar på..
Drick hur mycket kaffe du vill, mängden koffein som går över är obetydligt liten.
Min fyra veckors verkar reagera på mitt kaffe drickande. (1-2 koppar under hela dagen) Verkar få ont i magen och även riktigt svidande bajs. Så nu ammar jag honom till bristningsgränsen innan jag dricker mitt underbart goda kaffe så han slipper må dåligt för att jag ska må bra;)
Men jag har också läst och hört att man kan ta en kopp men då självklart med måtta så sluka på du om du inte märker av något.
Jag har fått rådet att hålla mig till max två koppar om dagen eftersom den lille blir FÖR pigg annars! Fast jag bor ju i Tyskland förstås, det kanske är olika råd där...
Jag dricker 2-4 koppar kaffe per dag och min 3 månaders reagerar inte alls på det. det är bara testa dig fram hur mkt eller i vilka mängder du kan dricka innan H*n verkar reagera.
Enligt livsmedelsverket är det fritt fram att drick hur mycket du vill. Går endast över obetydliga mängder i bröstmjölken. Höll mig till 3 koppar/dag i 7 månader och läste sedan att man ändrat rek
Började att dricka mera direkt när jag läst de nya rek och märkte ingen skillnad på sonen.
Om man är rädd för andningsuppehåll hos nyfödda kan man gott dricka kaffe. Koffeincitrat (samman som finns i vanligt kaffe) är standardmedicinering för för tidigt födda för att stimulera andning.
Jag dricker 3-4 koppar per dag och min lille 4-månaders son verkar inte alls påverkad av det.