• Rmamma

Vilken ringsjal ska jag välja?

Har bestämt mig för att köpa en ringsjal - antagligen begagnad. Men vilket märke ska jag satsa på? BäraBarn, Babylonia (BB-sling) eller Looma (Ringo)? Om jag har förstått det rätt är Looman lite dyrare.

Vad är era erfarenheter? Är det mycket praktiskt att kunna vända sjalen ut och in och då få sjalen i en ficka som Looma?

Tacksam för svar och tips!

• Svar på tråden Vilken ringsjal ska jag välja?
  • trädgårdstjejen

Jag har aldig haft nån "fick-funktion" på mina ringsjalar, jag mest bara knölar ihop dem och stoppar dem i väskan/vagenen eller var den nu ska vara och det funkar kanonbra ändå.

Bära barn tycker ja gkänna lite tunna och ringarna är små. Provade en på barnens hus i går och jag blev inte övertygad.
    Älskar BB-slingen, skönt tyg och bra kvalité. Ringon har jag bara kännt på en gång och den kändes bra.

alltså: Ficka eller inte är väl en smaksa, det är inget som behövs (jag har aldrig använt fickorna på mina sjalar..)
    Resten är också bara en smaksak egentligen, ta den du tycker är snyggast Det är det bästa råd jag kan ge dig *s*

• Rmamma

Får jag fråga vilka du själv har använt?
    Sonen är drygt 3 veckor redan och väger nog drygt 4500 g redan.

• Netta

Jag har beställt en Ringo, men inte fått hem den än så jag kan inte uttala mig

• trädgårdstjejen

Jag har mest haft rebozo ringsjalar och hemsydda, det är lätt att sy själv om man hittar ett tyg man gillar. Speciella sjalringar finns att köpa på nätet, sen så behöver man i stort sett bara kunna sy raksöm
    Funderar dock på att köpa en BB-sling, för jag tycker de är så fina i tyget (har haft tre bb-slen långsjalar... *s*)

• trädgårdstjejen

Det som skiljer (förutom tyget,då) är vilken vikning det är över axeln. Där är det individuellt vad man föredrar, en del gillar utan vikning och andra vill ha vikning (finns några olika att välja på).

• Rmamma

Det blev en BB-sling - green paprika

Hittade den på Tradera och köpte den för Köp nu - priset, för att slippa att bli överbjuden den sista minuten - vilket jag har blivit på flera olika sjalar den sista tiden. Finns inget mer irriterande.

Hoppas att sjalen kommer på måndag! Längtar redan!

• trädgårdstjejen
    Rmamma skrev 2008-09-05 15:21:55 följande:
    Det blev en BB-sling - green paprikaHittade den på Tradera och köpte den för Köp nu - priset, för att slippa att bli överbjuden den sista minuten - vilket jag har blivit på flera olika sjalar den sista tiden. Finns inget mer irriterande.Hoppas att sjalen kommer på måndag! Längtar redan!
    hahaha!! Jag hade också tänkt att ta "köp nu" på den *s* Säg till mig om du lessnar eller ångrar dig *asg*
  • Rmamma

Visst är det tradigt att bli överbjuden den sista minuten. Ofta rör det sig vbara om en krona - och vissta hade man kunnat betala det med!

Svar på tråden Vilken ringsjal ska jag välja?