• mattispadd

Kefalonia vs Lefkas och kreta

Hej vi ska boka imorgon senast antingen till dessa öar...men kan inte bestämma oss..någon som vart där och kan berätta lite om öarna

• Svar på tråden Kefalonia vs Lefkas och kreta
  • filos

Lefkas är ok. Jag var där dock "fel" månad (juli) och hela staden kryllade av turister. Vi fick vänta på maten timmar, stranden var överfull m.m. Men jag tror att det ka¨n vara trevligt då det är lugnare och nu lär det ju vara det. Stränderna är bra och staden rätt trevlig i sig. Hyr bil i så fall och åk runt. Naturen är fin!

Angående Kreta så har jag varit på Rethymnon, Agia Pelagia, Platanias (på chaniakusten) och Ierapetra (dit görs nog inte resor längre). Har du barn så är nog Platanias mest barnvänlig. Rethymnon är trevlig stad men vuxit jättemycket de senaste åren... Agia Pelagia är lite mindre by och ligger vackert vid en bukt. Det blir mer ö-känsla där och är mer genuint än övrig Kreta.

Kefalonia ska vara fantastiskt vackert och ha superbra stränder. Hade planer att åka dit men resorna för den veckan var redan utsålda . Det fick bli Parga istället (åker om 2 veckor !!!). Jag röstar för Kefalonia!!!

• Ängelii

Kefalonia är en underbar ö, jag bodde och jobbade där 2002 och älskar ön. Skulle absolut välja Kefalonia framför Lefkas och Kreta.

• Deia

Jag har varit på alla tre öarna.
    Lefkas är min absoluta favorit. Vill du se Greklands vackraste (sten)stränder och turkost vatten så ska ni åka dit. Fast då behövs hyrbil, för Nidri, dit den mesta chartern går, är inte ett så kul ställe.

Kreta ska du välja för att det är det säkraste vädret där på hösten. (Vet inte när ni ska åka)

Kefallonia föll inte mig i smaken, men det verkar som många andra gillar den ön. Kanske beror det på att vi hamnade på en trist ort, Svoronata.

• Karro K

Gå in och titta på min blogg så kommer du förhoppningsvis resa till Kreta!!

Hälsningar från Chania

• Boa

Håller med Deia, har varit på massor av ställen i Grekland (dock inte Kefalonia) Lefkas är klar favorit, men hyr bil och åk runt.

• Tigerwoman

Jag skulle välja Kefalonia först och sedan Lefkas. Öarna är såååå vackra och vattnet sååååå fint. Sedan finns det många andra öar jag skulle välja innan jag valde Kreta.

• Lilla Mymlan

KEFALONIA! Kom hem igår och jag är helt ifrån mig...vill absolut dit pånytt!!!

Kreta är också fint, där är tempot mycket högre.

• Hoppy

Vart bestämde ni er för att åka TS?

(Har varit på alla tre öarna och hade helt klart rekommenderat Kefalonia, uuuuunderbar ö!!)

Svar på tråden Kefalonia vs Lefkas och kreta