• Avalie

När testa efter Insemination?

Hej tjejer, undrar om ni vet när man ska testa efter att man har inseminerats? testade idag 10 dagar efter inseminationen och det vart negativt, ngn mer som testat så tidigt och fått neg för att sedan senare få positivt på stickan?

• Svar på tråden När testa efter Insemination?
  • Jempan

Jag är ingen expert men tycker 10 dagar verkar lite tidigt. Ja skulle låta de gå minst 14 dagar i alla fall. Lycka till

• Lilli77

Gjorde insem idag och var "testdag" är 19/9, sa om 13 dagar. 20 dagar later lite tidigt. Lycka till!!

• Avalie

Det är verkligen jobbigt att vänta, ångrar verkligen att jag testade så tidigt, tills dess tyckte jag ändå att det fanns en chans, men just nu känner jag inga som helst symptom, förutom dåligt humör o mensvärk från o till.

• Gaytjej

Har man tagit en pregnylspruta så ska man nog undvika att testa de första tio dagarna då det skulle kunna ge ett falskt utslag! Annars är det väl som de skriver på testförpackningarna, ju senare desto säkrare resultat..
    RMC Mas vill att man testar först efter 17 dagar :P

• mrs coon

Vi fick vår testdag 18 dagar efter inseminationen. Jag tycker det känns långt med tanke på att jag "normalt" har 10 dagar mellan ÄL och mens. Men vid förra inseminationen dröjde det 15 dagar innan mensen kom..

Så det är väl bara att vänta och se.

• Linja

Jag har fått reda på att man kan testa sig tidigast dag 15 efter insemination.Det är den tiden det tar för ägget att vandra från äggledaren ner till livmodern.
    Lycka till.

• Fabulous Life

Hej

Sitter här något besviken över att jag inte kunde hålla mig, tjuvtestade negativt idag med en tidig grav-sticka (som du kan använda 4 dagar innan beräknad mens, står det). Gjorde insemination sönd 31/8, så det har ¨gått 11 dagar och då räknar jag med inseminationsdagen.

• Fabulous Life

Lycka till Avalie och hoppas du plussar kommande dagar

• CuteLilleMyGirl

Ett litet hopp: Jag testade på BIM-4 (ca 10 dagar efter sista inseminationen), och det blev negativt. PÅ BIM-1 testade jag igen, och det blev positivt.

Så håll ut, det kan bli positivt ändå!

• Lilli77

Har i Frankrike sa har jag test dag 13 dagar efter insem... Känns tidigt om man jämför med er. Testar i och för sig inte hemma, utan pa labb med blodprov. Antar att det är säkrare?

• Fabulous Life

CuteLilleMyGirl...tack, sådant blir man glad av att läsa.

Än har mensen inte dykt upp, vågar inte testa idag, väntar till imorgon .

• CuteLilleMyGirl

Fabulous life:

Duktig du är som inte testar. Jag "tjuvtestade" som sagt två gånger innan testdagen som var 14 dagar efter första insemination (13 dagar efter insemination nr 2)

Lilli77: Jag vet inte om det är säkrare. Jag använde ett digitalt test hemma, men ville ta ett till hos läkaren dagen efter, för säkerhets skull. Där sa de att visade testet hemma gavid så var risken väldigt liten att jag inte skulle vara det.

Hoppas nu plussar allihop i tråden!

• Lilli77

CuteLilleMyGirl, jag tänkte mer att ett hemmatest kanske kan visa negativt medans ett blodprov visar positivt? Jag tror att min läkare vill vara 100% innan vi börjar en ny behandligt helt enkelt.

Hoppas pa plus till allihop jag med! :)

• Fabulous Life

Det blev ett vackert pluss idag. Nu e det bara att hålla tummarna.

Lycka till alla andra.......

• CuteLilleMyGirl

Grattis, grattis, grattis Fabulous Life!

• Avalie

Hur har det gått för er tjejer???
    Själv så är jag inne på min tredje omgång, inseminerades 16e + 18e okt. Testade idag 24e okt svagt svagt plus. Men tog ovitrellespruta för 9 dagar sen (stod i fass att halveringstiden för sprutan e 30 timmar)vet ni vad det innebär?. Hoppas hoppas att det blir ett riktigt plus. Annars är det ivf som gäller för oss ngn gång i feb 09.

Hej så länge!!!!

• SisselaM

När jag var gravid testade jag 15-16 dagar efter insemination. Det var negativt eller åtminstone väldigt svårt att tyda. Dagen därpå var det positivt.

Svar på tråden När testa efter Insemination?