• Madicken och Lisabeth

Ikeakök, HTH eller Ballingslöv?

Vi ska bygga hus och funderar mellan Ikeakök, HTH eller Ballingslöv.
    En av hussäljarna påpekade att visst kan vi välja att själva köpa ett Ikeakök men då bör vi ta i beaktande att de har "egna" mått på stommar, etc. och går något sönder eller behöver bytas så funkar det inte med vad som helst utan då måste man köra vidare på Ikeastuket.

Någon som har dåliga erfarenheter efter att ha satt in ett Ikeakök eller för den del HTH eller Ballingslöv också?

• Svar på tråden Ikeakök, HTH eller Ballingslöv?
  • Solskensmor

IKEA har standardmått på sina stommar, bra försök av hussäljaren. Han kanske har provision på Ballingslöv...

• Joonas

Vi har ikeakök men husqvarnas inbyggnadsmaskiner. Stommarna är ju alltid byggda efter 40. 60. 80... Så vitt jag vet i alla fall!

Livet behöver inte vara perfekt för att vara underbart!
  • Marie IE B

HTH !
    Tror nog hussäljaren har rätt i alla fall till viss del. När vi skulle byta luckor i vårt kök så funkade det inte med ikea's luckor för de hade speciella mått som inte funkade till våra skåp. Istället för 59,5 cm så var luckorna 59 t ex.

• SVejsan
    Madicken och Lisabeth skrev 2008-09-04 23:42:38 följande:
    Vi ska bygga hus och funderar mellan Ikeakök, HTH eller Ballingslöv.En av hussäljarna påpekade att visst kan vi välja att själva köpa ett Ikeakök men då bör vi ta i beaktande att de har "egna" mått på stommar, etc. och går något sönder eller behöver bytas så funkar det inte med vad som helst utan då måste man köra vidare på Ikeastuket.Någon som har dåliga erfarenheter efter att ha satt in ett Ikeakök eller för den del HTH eller Ballingslöv också?
    Men om något går sönder eller behöver bytas/kompletteras så är det ju enklare med IKEA som lagerhåller på ett annat sätt än de övriga... (även om de utgått ur sortimentet så kan de finnas kvar som delar i 2 år till...)
  • Cia o krabaten

Vi byggde hus och fick Ballingslöv med i det och är helnöjda.
    Känns som bra kvalitet.
    Kolla hur mycket ni verkligen sparar på att byta köket.
    Vi valde standard och fick jättefint kök.
    Sen bytte vi vitvarorna mot rostfritt, men det är ju en annan sak.

• johandra

det enda som inte är standard på ikea är skåpet för inbyggnadsmicron så vitt jag vet..Men det ska finnas vissa micron som passar ändå,vet att tex siemens har en..

Sparar ni mycket på att inte ta köket från husbyggaren så ska ni helt klart ta ikea tycker jag..fattar inte varför man ska köpa nåt annat som är minst 3ggr så dyrt..Vi har ikeakök sen 2år tillbaka och är jättenöjda!

Mamma till världens finaste Ella 060309 och Alice 071219
  • paola

allt beror ju på hur mkt pengar du vill lägga...
    vill du inte lägga så mkt så e de ju ikea som gäller o jag måste säga att de inte är fy skam me ikea...

men definitivt mkt snyggare me ballinglöv...fast grymt mkt dyrare

Svar på tråden Ikeakök, HTH eller Ballingslöv?