• Anel85

Dottern pillar på telefonuttaget. Farligt?

Hej!

Min dotter är 5½ månad och har precis börjat krypa. Hon är jämt på telefonuttaget och min sambo säger att det inte är någon fara.
    Vad vet ni om detta?

Tack/ Lena

Freya ♥ 16 Mars
  • Svar på tråden Dottern pillar på telefonuttaget. Farligt?
  • Pysselgalningen

min tös fick lära sig snabbt att ALLA uttag i väggen är farliga och gör ont på hand/fingrarna.
    Små barn har svåt för att skilja på varför det ena uttaget är godtagbart att pilla på men inte de andra...!

• Anel85

Ja det är klart. Men hon fattar ju inte sånt ännu så det är svårt att hålla henne borta. Hon är där direkt jag vänder ryggen till.
    Men visst är den inte lika farlig som vanligt uttag??

Freya ♥ 16 Mars
  • lyckligmamma

killen jobbar med el, och är det nya kontakter, jordade, heter dte så? så ska det mycket till innan man får en stött. men man ska alltid lära barn att INTE pilla i kontakter, och bita i sladdar. Min dotter har gjort farliga saker, tex stoppat i sin strumpa i mikron o mikrat den, så att det började ryka! Jag drar alltid ur kontakten på mikron och lägger undan elektriska saker.

• lyckligmamma

den el vi har hemma, är den farligaste elen för människan

• lyckligmamma

tejpa för telefonuttaget...

• Anel85
    Svar på #3
    Oj! Vilken buse!!
    Okej, vet jag inte om det är....gamalt hus så det tror jag inte att det är faktiskt...
    Nä det är klart vi inte ska låta henne pilla på sånt men man kan ju inte ha koll hela tiden och eftersom hon är på just den HELA tiden så tänkte jag om det inte gör så mkt.
    Men jag säger ju Nej och ajaj och tar bort henne men som sagt... Vem har 110% koll?
    Freya ♥ 16 Mars
  • Anel85
    Svar på #5
    Oh, där sa du nått! Tackar!!
    Freya ♥ 16 Mars
  • lyckligmamma
    Anel85 skrev 2008-09-05 08:40:37 följande:
    Svar på #3Oj! Vilken buse!! Okej, vet jag inte om det är....gamalt hus så det tror jag inte att det är faktiskt...Nä det är klart vi inte ska låta henne pilla på sånt men man kan ju inte ha koll hela tiden och eftersom hon är på just den HELA tiden så tänkte jag om det inte gör så mkt. Men jag säger ju Nej och ajaj och tar bort henne men som sagt... Vem har 110% koll?
    inte så många har 110 % koll.... men tror att det finns att köpa på ikea, såna saker som man sätter på kontaktuttagen för att barn inte ska pilla... ska kika åt dig
  • Pysselgalningen
    lyckligmamma skrev 2008-09-05 08:41:58 följande:
    inte så många har 110 % koll.... men tror att det finns att köpa på ikea, såna saker som man sätter på kontaktuttagen för att barn inte ska pilla... ska kika åt dig
    Japp IKEA har petskydd.
  • lyckligmamma
    Pysselgalningen skrev 2008-09-05 08:43:35 följande:
    Japp IKEA har petskydd.
    aa så hette det
  • Anel85

Oh tack så mycket! Då ska jag fixa sånt =)
    Tack för hjälpen!

Freya ♥ 16 Mars
Svar på tråden Dottern pillar på telefonuttaget. Farligt?