HJÄLP! gravid igen! REDAN???!!!!
ojoj, snart börjar vi ana ugglor i mossen här.
vår pojk Amir föddes den 8 mars han är alltså knappt fyra månader gammal.
och det verkar som jag är gravid igen!!!!
vet inte vad vi ska ta oss till. vi har inte råd att ha en till nu, vi har knappt råd med Amir! samtidigt vore det jättekul att ha ett till barn att va gravid igen och den underbara känslan att föda barn och få ett barn på bröstet det finns ju inget bättre. abort är inte att tänka på! men man kan ju inte påstå att detta barn är planerat!
har inte fått tillbaka mensen. äter mini-piller sen en månad tillbaka, men kan erkänna att jag glömde ett piller och ett par tog jag försent, och det är väl väldigt kort glömskhets-tid på mini-piller? vi har använt kondom samtidigt typ 90% av gångerna bara för att jag inte litar på mini-pillrerna, det känns inte som dom skulle bita på mig, jag är nog väldigt fertil =) å en gång sprack kondomen.
skulle jag va gravid igen då är det verkligen ett öde =)
har alltså inte testat mig, men som sagt var så har jag ju inte fått nån mens än men det behöver man ju inte få när man ammar heller. hur vet man då???
har en massa symptom som är likadana som i början av Amir-graviditeten. samt då att jag vet att jag råkat slarva med pillrerna.
1) illamående och yrsel
2) gaser i magen
3) luktar skitilla i munnen (enligt mannen så gjorde jag det de första fyra månaderna med Amir men sen försvann det)
4) värsta mensvärken, men ingen mens
5) en lite konstig grej men det är anmärkningsvärt: kisset luktar JÄTTEkonstigt, precis likadant som det gjorde alldeles i början av Amir-graviditeten!!
hur snabbt kan man få riktigt svar på ett graviditetstest när man inte har mens? annars kan man ju kolla samma dag som utebliven mens men har man ingen så vad gör man då?
nån som blivit gravid utan ha fått mensen tillbaka innan?
nån som har jättetäta syskon??? hur går det???
är helt jävla förvirrad.
skulle jag va gravid nu så föds barnet typ i mars alltså ganska exakt ett år efter Amir. ajajaj...
snälla jag måste ha lite svar och erfarenheter från annat folk som kanske varit i samma sits eller liknande eller nån som vet nåt om detta.
inbillar jag mig bara om symptomen bara för att det skulle va helt jävla typiskt att bli gravid igen nu??
ojoj, vad skulle alla människor säga. varenda dag skulle man ju behöva förklara "jo vi skyddade oss men det bet inte, nej han är inte planerad, ja vi vet att det är tätt, ja det blir jobbigt, ja vi vet att vi inte borde skaffa en till nu men han är inte skaffad, han är fådd, ja vi vet att det va snabba ryck, DET ÄR INTE VÅRT FEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
varför ska folk lägga sig i för, det är inte deras business. bor i en liten håla och kom jag med mage nu igen så skulle jag bli höstens samtalsämne nr 1.
måste ju verkligen säga att barn är inte nåt man skaffar, det får man.. vi hann ju knappt börja ha sex igen...
ojoj vad ska man göra. jag blir galen. vågar inte testa mig, det kanske inte funkar än ändå. vill ju lägga all energi på Amir nu ju.. orkar inte med en till foglossning..........
*dör*