• fenomena83

HJÄLP! gravid igen! REDAN???!!!!

ojoj, snart börjar vi ana ugglor i mossen här.

vår pojk Amir föddes den 8 mars han är alltså knappt fyra månader gammal.
    och det verkar som jag är gravid igen!!!!

vet inte vad vi ska ta oss till. vi har inte råd att ha en till nu, vi har knappt råd med Amir! samtidigt vore det jättekul att ha ett till barn att va gravid igen och den underbara känslan att föda barn och få ett barn på bröstet det finns ju inget bättre. abort är inte att tänka på! men man kan ju inte påstå att detta barn är planerat!

har inte fått tillbaka mensen. äter mini-piller sen en månad tillbaka, men kan erkänna att jag glömde ett piller och ett par tog jag försent, och det är väl väldigt kort glömskhets-tid på mini-piller? vi har använt kondom samtidigt typ 90% av gångerna bara för att jag inte litar på mini-pillrerna, det känns inte som dom skulle bita på mig, jag är nog väldigt fertil =) å en gång sprack kondomen.
    skulle jag va gravid igen då är det verkligen ett öde =)
    har alltså inte testat mig, men som sagt var så har jag ju inte fått nån mens än men det behöver man ju inte få när man ammar heller. hur vet man då???
    har en massa symptom som är likadana som i början av Amir-graviditeten. samt då att jag vet att jag råkat slarva med pillrerna.
    1) illamående och yrsel
    2) gaser i magen
    3) luktar skitilla i munnen (enligt mannen så gjorde jag det de första fyra månaderna med Amir men sen försvann det)
    4) värsta mensvärken, men ingen mens
    5) en lite konstig grej men det är anmärkningsvärt: kisset luktar JÄTTEkonstigt, precis likadant som det gjorde alldeles i början av Amir-graviditeten!!

hur snabbt kan man få riktigt svar på ett graviditetstest när man inte har mens? annars kan man ju kolla samma dag som utebliven mens men har man ingen så vad gör man då?
    nån som blivit gravid utan ha fått mensen tillbaka innan?
    nån som har jättetäta syskon??? hur går det???

är helt jävla förvirrad.
    skulle jag va gravid nu så föds barnet typ i mars alltså ganska exakt ett år efter Amir. ajajaj...

snälla jag måste ha lite svar och erfarenheter från annat folk som kanske varit i samma sits eller liknande eller nån som vet nåt om detta.

inbillar jag mig bara om symptomen bara för att det skulle va helt jävla typiskt att bli gravid igen nu??

ojoj, vad skulle alla människor säga. varenda dag skulle man ju behöva förklara "jo vi skyddade oss men det bet inte, nej han är inte planerad, ja vi vet att det är tätt, ja det blir jobbigt, ja vi vet att vi inte borde skaffa en till nu men han är inte skaffad, han är fådd, ja vi vet att det va snabba ryck, DET ÄR INTE VÅRT FEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

varför ska folk lägga sig i för, det är inte deras business. bor i en liten håla och kom jag med mage nu igen så skulle jag bli höstens samtalsämne nr 1.

måste ju verkligen säga att barn är inte nåt man skaffar, det får man.. vi hann ju knappt börja ha sex igen...

ojoj vad ska man göra. jag blir galen. vågar inte testa mig, det kanske inte funkar än ändå. vill ju lägga all energi på Amir nu ju.. orkar inte med en till foglossning..........

*dör*

• Svar på tråden HJÄLP! gravid igen! REDAN???!!!!
  • ymmmi

Det brukar ta tid innan man får tillbax mensen när man ammar, vissa får tillbax den snabbt och vissa får inte tillbax den förens dom slutar ammar.
    Men har du fått tillbax mensen sendan du fick amir ?

• fenomena83

nej!!!!!!!! jag hade avslag i typ sex veckor. sen dess har jag inte sett minsta lilla blodfläck...

• Juno

Det första du måste göra är att ta reda på om du är gravid. Om alla de där symptomen beror på en graviditet så har du säkert tillräkligt med Hcg i urinen för att testet ska ge utslag. Testa idag! Om du tycker att det är dyrt kan man ofta testa gratis på MVC. Sen när du vet kan du bekymra dig för hur det ska gå och vad folk ska säga, ta inte ut det i förskott.
    Ni har gjort vad ni kunnat för att det inte ska bli en bebis till. Om det ändå har blivit det så får ni göra det bästa av det.

• Pumpan81

gravtest kan du nog ta om du vill kolla upp det men ta morgonkisset i sånna fall, det är då det syns tydligast, sen är det inte säkert det visar iaf
    men jag tror att vissa av dom symptomen kan vara tat det är den riktiga mensen som är på väg..
    men som du säger minipiller måste ju tas samma tid varje dag min mamma vart gravid med min broder på så sätt då hon missade ta ett piller på 15 minuter..
    min kompis vart med barn första gången hon hade sex, dom hade kondom o den sprack så det krävs ju bara en gång, ammar man brukar det i sig göra att man inte blir gravid
    har en annan väninna som har 5 barn, 3 av dom barnen kom med bara 1 års mellanrum, alla hade astma o hon fick åka in o ut té sjukan hela tiden, men hon klarade det, så jag tror ju attdskulle ni behålla detta barnet så finner ni nog kraften ni behöver för att klara av allt.
    sen skit i vad alla säger, det är ju erat beslöut vad ni än bestämemr er för, ni bringar liv till jorden om ni behåller det, var stolt för det när alla andra pratar

• Monsa

Säger som jag brukar att jag inte tror att man kan välja när dom kommer, vissa håller på i år tills dom får sitt första knyte, andra får på första försöket. Jag tror barnen kommer när dom kommer och visst kan du klara det! Man kan ju känna sig som gravid fastän man inte är med. Testa du så vet du och sätt in en spiral sen så behöver du inte oroa dig!
    Sköt om dig och lycka till!

• ringblomma

fenomena83

Jag testade positivt igar, har inte fatt tillbaka min mens efter avslutad amning. Sa du kan mycket val vara gravid. Skadar inte och testa. Jaghade sjalv inga symptom alls, undrade bara varfor mensen inte kom, det ar trots allt 7 veckor sedan jag slutade amma.

Lycka till

• sami

hmmm....
    Jo visst ibland är det så att barn kommer.... (väntar mitt 6:e som definitivt inte var planerat)
    Du verkar ha lite blandade känslor.... och det är väl det som känns lite knepigt.... du är fortfarande berusad av att ha fått barn och alt känns bra...
    Jag har två pojkar som är födda exakt 2 år emellan och det är ganska tufft men det går...( de är ganska busiga) Jo folk är glada att lägga sig i... det är som om en graviditet ger alla en rätt att tycka och tänka.... Min syster fick sina barn mycket tätt... ochd et gick bra hon sa att man liksom redan var i farten... och man har tid till båda ändå... den nya är ju bebis först och hänger liksom med ändå och när den äldre sover middag så har man egen tid åt den mindre osv... man räcker till jag lovar ....
    ta ett test... för det är så att man behöver inte ha fått tillbaka mensen för att ha ägglossning...det är tvärt om... man behöver en ägglossning för att få sin mens... ammar man 6-8 gånger per dygn så kand et dröja ganska länge innan den kommer tillbaka annars så tar det inte så lång tid... ammade senast i 13 månader och fick min mens tillbaka efter 7 månader.
    Om du oroar dig i onödan så blir allt ännu mer knepigt... så ta ett test...
    Eftersom du har uteslutit abort så har du redan gjort ditt val... och det finns bara ett säkert sätt att inte bli gravid...hihi..det är att itne ha sex alls... hmmm men trist!!!
    Vad folk sedan tycker??? Strunta du i det... tänk istället att deras liv är så torftiga att de måste tycka och tänka om ditt och att du då gjort dem en tjänst i livet... berikat deras tillvaro... hihi skämt å sido... det är det man får stå ut med och det är mest i början det tycks och tänks men sedan så ger det sig och man själv vänjer sig vid tanken... och du är inte ensam om att få barn tätt... det finns både för och nackdelar... som alltid...
    Att inte ha råd med ett barn till... hmm det är klurigt men det blir billigare med andra barnet än med det första för du har ju redan allt som behövs... och det som behövs till nästa barn skulle du behövt skaffa ändå... ett litet barn behöver egentligen inte så mycket...
    och du... det är inte säkert foglossningen blir lika jobbig denna gång.... och skulle den bli det så är ju fördelen att din lille kille är liten... inte en 2 åring att asa på som väger 14 kg!!!
    Du behöver inte försvara dig till varför du blivit gravid så snabbt... det är inte någon som har med det att göra... Du behöver bara ta beslutet hur DU vill ha det och vill du ha ytterligare ett barn så är det din business!! Eller hur? DU behöver inte be någon om lov..eller hur... Om du/ni känner att det är rätt att behålla barnet så är det så.... för det är bara du och din barnpappa som har med det att göra...

Kram på dig och lycka till!!! hör gärna av dig för man är ju nyfiken (info@galligalli.com)
    från Sami

• mimmsan

Kära vän!!!!
    Jag har , är kan man väl säga i samma sits som du.
    Vi har två barn en på 4 år och en nu på 9 månader och jag väntar nr tre till oktober.

Lillkillen var inte mer än 4 månader när jag fick ett + igen, inte planetat.
    Vi reagerade likadant.
    Har vi råd, vad skall folk säga,klarar jag av det ( blivit snittad båda förlossningarna) att snittas så tätt bla,bla,bla.

Ca en vecka efter+ beskedet så var både min sambo och jag eniga och överäns om att detta var meningen, satte in spiral 12 v efter minstingen kom och hade spiral i över 3 år efter jag hade fått första utan att bli gravid, men blev det direkt denna gången.
    Jag är en sådan person som tror på ödet och att allting har en mening i det som sker.
    Denna lilla knotte var meningen att komma till oss, trots att vi inte hade tänkt skaffa fler barn.
    Det blir ju lite saker det för medsig. Får bygga om ovanvåningen så vi får ett till sovrum,jag skall gå hemma till feb 2007, vilket jag bara njuter av att få vara hemma med mina barn så läne jag kan.
    Tänk så roligt dom kommer att ha tillsammans när dom är nästan jämn gammla.
    Minstingen kommer att vara 12½ månad när nästa kommer och jag vet att det kommer att gå galant.
    Det blir vad man gör det till.

Mycket kommentarer kommer du att få höra, det har vi fått.
    Först blev jag arg och förbannad på påhoppen, men nu jag bara ryster på huvudet och små ler!!!
    Jag bara längtar till oktober och storebror också.

Personligen skulle jag aldrig klara av att göra en abort, nu när man vet vad man har och får, men de besluten är ju helt individuella och jag respekterar andras beslut.
    Men se inte alla hinder och problem utan allt det underbara ett litet barn för med sig.

Hoppas att allting löser sig och kika in på mitt kryp in så kan vi snacka mer

Stor kram på dig från Mimmi som vet vad som rör sig i ditt huvud judt nu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    KRAM

• Nallemajatjejen

Det är nog inte mycket annat att göra än att testa. I och med att du fått symtom så borde ju det vara ett tag sedan du blev gravid eftersom symtomen oftast inte dyker upp förrän kring bim.
    Lycka till och strunta i vad andra säger. Jag tror som du att om du blivit gravid igen trots att ni skyddat er som ni gjort så är det deffinitivt meningen!

• fenomena83

jaha, då får jag väl åka iväg å köpa ett test då...........!

ja det är dyrt.. men ajg vågar inte ringa min bm... det va ju inte länge sen jag sprang där ju! =) hon kan iofs inte säga nånting, men det känns lite dumt...

Svar på tråden HJÄLP! gravid igen! REDAN???!!!!