• Anonym (Nejj)

Stressmage, eller?...HJÄLP MIG!..

Hejsan!
    Nu senaste tiden har min mage börjat jäklas mer än normalt med mig.
    Jag har nu några dagar (snart 1v) varit risig i magen, jag får akut magknip 1-2ggr/dag och bara måste kuta till toan.
    Har mått illa och inte haft någon vidare matlust, men har inte kräkts.
    Vad kan det här bero på, och vad kan det vara?
    Har spekulerat i stressmage, graviditet (?!) osv..

Snälla kom med era åsikter, behöver verkligen dom.

• Svar på tråden Stressmage, eller?...HJÄLP MIG!..
  • The past is now

Anonym (Nejj) skrev 2008-09-05 08:51:41 följande:

Hejsan!Nu senaste tiden har min mage börjat jäklas mer än normalt med mig.Jag har nu några dagar (snart 1v) varit risig i magen, jag får akut magknip 1-2ggr/dag och bara måste kuta till toan.Har mått illa och inte haft någon vidare matlust, men har inte kräkts.Vad kan det här bero på, och vad kan det vara?Har spekulerat i stressmage, graviditet (?!) osv..Snälla kom med era åsikter, behöver verkligen dom.
    Hållå där! Jag har samma problem som du och igår kräktes jag men idag mår jag liiite bättre. Dock är magen i obalans. Tänkte svänga förbi Apoteket sedan för att köpa något receptfritt att testa innan jag bokar in läkartid.
  • jijessica

Kanske är som du själv tror - stressmage?
    Orolig och stressad?

eller om du ätit något olämpligt? fast då måste man kanske springa på toaletten betydligt oftare än så?

Sluta med kaffet eller cocacola eller liknande som kan röra till det för magen, så kanske magen lugnar ner sig?

Eller kanske nån typ av magsjukevirus/bakterie..?

Eller så är det hormonerna. Svår ägglossning?
    & Ta ett gravtest när du ändå håller på..

• Anonym (Nejj)

Jaa stressad och oroad är jag ofta.. får sluta upp med såna dumheter

Jag har duckit proviva nyponsoppa 1v nu för att "hjälpa" magen lite.. men det ger ingenting :S

Sånt här är väl oroande om nått?

jijessica skrev 2008-09-05 09:36:22 följande:
    Kanske är som du själv tror - stressmage? Orolig och stressad?eller om du ätit något olämpligt? fast då måste man kanske springa på toaletten betydligt oftare än så? Sluta med kaffet eller cocacola eller liknande som kan röra till det för magen, så kanske magen lugnar ner sig?Eller kanske nån typ av magsjukevirus/bakterie..?Eller så är det hormonerna. Svår ägglossning? & Ta ett gravtest när du ändå håller på..
  • jijessica

Usch ja.. man kan allt stressa upp sig för lite vad som helst egentligen om det vill sig riktigt illa. Och tyvärr sätter det sig ju som oftast på magen. eller i magen.. :-S

Du får försöka hitta ett schysst sätta att slappna av.
    Nåt kan vara, att säga till dig själv om och om igen: "äsch det ÄR ju ingen fara, det här är ju hur lugnt som helst!!"

• Anonym (Nejj)

Jaa, man är ju sån, att jag kan stressa upp mig för vadsomhelst och nu har det varit så mkt med jobbet också, plus att vi nyligen köpt hus och då är det ju mycket där med!

Men jag har dock tagit ett steg i rätt riktning, idag går jag hem 12.00 SHARP från jobbet...

jijessica skrev 2008-09-05 09:48:16 följande:
    Usch ja.. man kan allt stressa upp sig för lite vad som helst egentligen om det vill sig riktigt illa. Och tyvärr sätter det sig ju som oftast på magen. eller i magen.. :-SDu får försöka hitta ett schysst sätta att slappna av. Nåt kan vara, att säga till dig själv om och om igen: "äsch det ÄR ju ingen fara, det här är ju hur lugnt som helst!!"
  • The past is now

Anonym (Nejj) skrev 2008-09-05 09:43:02 följande:

Jaa stressad och oroad är jag ofta.. får sluta upp med såna dumheter Jag har duckit proviva nyponsoppa 1v nu för att "hjälpa" magen lite.. men det ger ingenting :SSånt här är väl oroande om nått?
    Jag stressar också för mycket,vet att jag inte borde men. Jag har otroligt dåligt samvete för att ha börjat jobba nu och tvingas skola in (pappan gör det) minstingen på förskolan. Så det är säkert den anledningen. Sen ska iof pappan gå ned i arbetstid alt jobba skift så att barnen slipper gå hela veckor. Då kommer jag att må bättre. Men just nu är det uppror....

Önskar dig lycka till!!
  • jijessica

Jaa det är svårt att få tiden att räcka till!
    Men bra, gå hem tolv noll noll och inte en sekund senare

Ha en trevlig slapp(!!) helg!

• Anonym (Nejj)

Haha tack, snäll du är!
    Trevlig helg på dej med doktorn

jijessica skrev 2008-09-05 10:00:43 följande:
    Jaa det är svårt att få tiden att räcka till!Men bra, gå hem tolv noll noll och inte en sekund senare Ha en trevlig slapp(!!) helg!
  • Anonym (Nejj)

Samma här, ja BORDE LÄRA MIG någongång att sluta stressa, men det är väldigt mycket lättare sagt än gjort

Lycka till du med, nu ska vi lugna ner oss...
    TREVLIG HELG!

The past is now skrev 2008-09-05 09:56:09 följande:

Anonym (Nejj) skrev 2008-09-05 09:43:02 följande:
    Jag stressar också för mycket,vet att jag inte borde men. Jag har otroligt dåligt samvete för att ha börjat jobba nu och tvingas skola in (pappan gör det) minstingen på förskolan. Så det är säkert den anledningen. Sen ska iof pappan gå ned i arbetstid alt jobba skift så att barnen slipper gå hela veckor. Då kommer jag att må bättre. Men just nu är det uppror....Önskar dig lycka till!!
  • Anonym (Nejj)

Godmorgon!

Nu har jag tagit det lugnt hela helgen och inte försökt stressa något, och vet ni vad?
    Min mage fungerar som den ska äntligen...
    Tänk vad "undermedveten" stress kan ställa till det..

• The past is now

Anonym (Nejj) skrev 2008-09-08 07:36:44 följande:

Godmorgon!Nu har jag tagit det lugnt hela helgen och inte försökt stressa något, och vet ni vad? Min mage fungerar som den ska äntligen... Tänk vad "undermedveten" stress kan ställa till det..
    Godmorgon! Här har det stressats lite men inte så farligt,vi har firat vår son som fyllt 1 år. Det är ju så med stress iaf den negativa stressen....stress under en tid ger så småningom fysiska problem. Så det man först gör är att tänka över sin livssituation och sedan så följer det andra med s a s.
    Mental träning är också bra.

Lycka till! *kram*
Svar på tråden Stressmage, eller?...HJÄLP MIG!..