• Anonym (orolig)

känns som hjärtslag i magen????

Ja kanske är knäpp.. Men jag har som hjärtslag i magen. alldeles vid naveln.. När jag trycker in fingrarna i magen och känner så slår det som hjärtslag, de flyttas lite runt naveln, ena stunden höger sida, nästa vänster och sen en bit ovanför. De känns mer på kvällarna när jag ska sova. då syns det tom på magen att de "guppar" lite upp och ner som slag. Har man nån puls där eller vad?? Min syster kände på "hjärtslagen" i magen och mitt hjärta, de slog olika. Lika så på handleden..

Någon vänlig själ som kan ge mi8g lite råd???

• Svar på tråden känns som hjärtslag i magen????
  • Fluffguf

Det är antagligen aortan du känner, den kan man känna framför ryggraden så som du beskriver. Man känner den mest om man ligger på rygg eller om man har hög puls.

Life's beautiful with Fluffguf
  • Anonym (orolig)
    Svar på #1
    minya skrev 2008-09-05 11:31:54 följande:
    är nog bara din egen puls du känner. Jag har så också  och för mig är de bara min egna puls
    Jaha vad skönt om det är så. Men slår dit puls i magen och din puls på handleden lika?
  • Anonym (orolig)
    Fluffguf skrev 2008-09-05 11:33:13 följande:
    Det är antagligen aortan du känner, den kan man känna framför ryggraden så som du beskriver. Man känner den mest om man ligger på rygg eller om man har hög puls.
    Ja den känns när man ligger på rygg. Ja men då är det ingen fara då. Funderade på vad det var. men nu känner jag mig genast lugn :) men flyttar den sig då?? från den ena sidan till den andra?
  • minya
    Anonym (orolig) skrev 2008-09-05 11:33:24 följande:
    Svar på #1 Jaha vad skönt om det är så. Men slår dit puls i magen och din puls på handleden lika?
    har jag hög puls så kan de slå något ojämt med annat. De är ju helt hur långt ifrån hjärtat de är också
  • Fluffguf
    Anonym (orolig) skrev 2008-09-05 11:34:55 följande:
    Ja den känns när man ligger på rygg. Ja men då är det ingen fara då. Funderade på vad det var. men nu känner jag mig genast lugn :) men flyttar den sig då?? från den ena sidan till den andra?
    Det har jag faktiskt ingan aning om, men det kan säkert vara så. Jag är iaf helt säker på att det inte är något fel, jag har exakt likadant och jag är frisk
  • Erkens mamma

Ja blodomloppet finns ju runt i hela kroppen. Säkert är det något blodkärl som försörjer tarmar och nedre delen av buken med blod som du känner.

Puls har man överallt så länge man lever så det ska du vara glad för!

• Erkens mamma

Pulsen styrs ju av hjärtslagen -varje gång hjärtat pumpar så blir det lite extra fart i blodomloppet =puls.

• Anonym (orolig)

Tack snälla ni :) nu är jag helt lugn. Pinsamt att man är såå dum iblan. Jag får skylla på att jag är blond ;)

• Anonym

Näää du är inte dum...jag har likadant och första gången jag kände det blev jag skitorolig och jag är inte blond

Anonym (orolig) skrev 2008-09-05 11:39:37 följande:

Tack snälla ni :) nu är jag helt lugn. Pinsamt att man är såå dum iblan. Jag får skylla på att jag är blond ;)
  • Anonym (orolig)
    Anonym skrev 2008-09-05 11:49:49 följande:
    Näää du är inte dum...jag har likadant och första gången jag kände det blev jag skitorolig och jag är inte blond Anonym (orolig) skrev 2008-09-05 11:39:37 följande:
    Vilken tur :) då är vi bara mänskliga då :)
    Ja har gått ner 45 kilo har inte vägt så här lite på 7 år så de bara dyker upp massa saker på/i min kropp som ja aldrig vetat funnits haha :)
  • Fluffguf
    Anonym (orolig) skrev 2008-09-05 15:51:45 följande:
    Vilken tur :) då är vi bara mänskliga då :)Ja har gått ner 45 kilo har inte vägt så här lite på 7 år så de bara dyker upp massa saker på/i min kropp som ja aldrig vetat funnits haha :)
    Då är det säkert därför du känner det tydligare! På mig känns det inte alls lika mycket som på min syster som är mycket mer vältränad
  • Symamman

Att det känns mer t v ibland o h ibland kanske beror på var maten är på väg ner i tarmarna.
    Jag känner /ser också min puls tydligt på magen.

• Anonym

Precis så känner jag oxå!! Har aldrig känt det innan jag fick barn. Känns som det är en liten bebis i magen igen!

Grattis till viktnedgågnen TS! Måste vara härligt att ha lyckats gå ner så mycket!

• Anonym (orolig)
    Svar på #14
    Anonym skrev 2008-09-07 23:02:31 följande:
    Precis så känner jag oxå!! Har aldrig känt det innan jag fick barn. Känns som det är en liten bebis i magen igen!Grattis till viktnedgågnen TS! Måste vara härligt att ha lyckats gå ner så mycket!
    Ja kroppen är bra konstig ibland :)
    Tack så mycket. Ja det är underbart!!
    så nu väntar jag bara på att landstinget ska höra av sig så jag får ta bort all lös hud på magen.. de är inte lite kan jag lova :)
  • Anonym

Anonym (orolig) skrev 2008-09-09 11:07:36 följande:

Svar på #14
    Ja kroppen är bra konstig ibland :)Tack så mycket. Ja det är underbart!!så nu väntar jag bara på att landstinget ska höra av sig så jag får ta bort all lös hud på magen.. de är inte lite kan jag lova :)
    Hoppas operationen går bra för dej! Kommer nog kännas bra med en hudkostym som passar
Svar på tråden känns som hjärtslag i magen????