-
-
Svar på tråden när får man lön när man börjar jobba, är månadsanställd. Visst får man den 26 sept om man börjar jobba 1 okt?
-
Nej, du får lön i slutet på oktober.
Hade du varit timanställd får du lön i slutet på november. -
Vet inte hur det fungerar när man är nyanställd, men vi får månadslönen samma månad och ob:et månaden efter.
-
Det beror ju på hur ditt företag gör men jag har då aldrig fått lönen månaden INNAN. den 25e samma månad eller månaden efter.
-
Det är olika på om man har förskottslön eller inte.
-
varför i hela friden skulle du få lön innan du börjat jobba?
-
Säger som Fru Tzoanidis... man får ju aldrig lönen innan man ens börjat...
Förskottslön är när man får för september i september, men då eventuella tillägg/avdrag (t ex ob-tillägg eller sjukfrånvaro) i oktober... -
precis!!!Pejgan skrev 2008-09-05 12:07:53 följande:varför i hela friden skulle du få lön innan du börjat jobba?
-
Nej då får du väl lön i oktober, du kan ju inte få lön får nåt du inte jobbat ännu...
Anonym skrev 2008-09-05 12:05:36 följande: -
tror nog du får i oktober elelr november, men inte nu i september.
-
om du är månadsanställd får du lönen i slutet av den månad du börjar. lycka till med ditt jobb
-
Är man månadsanställd brukar man få lönen från samma månad. ob kommer månaden efter.
SÅ börjar du 1 okt får du fdin först alön i okt. varför ska du få län innan du ens börjat jobba?
-
och sen kan det vara så som på mitt förra jobb att det är brytdag tex den 20e så då får du första länen i okt. som då är från den 1-20e och sen får du fulllön i nov... har du inte frågat sånt när du skrivit papper??
-
Lönen kommer i oktober. Ev tillägg avdrag för oktober justeras på lönen i november.
-
inte om det är som på mitt förra...Anonym skrev 2008-09-05 12:26:18 följande:Lönen kommer i oktober. Ev tillägg avdrag för oktober justeras på lönen i november.