• m00nfl0wer

Mockarutor. Vad ha istället för kaffe i glasyren? Snabba svar!

Jag håller på att fixa mockarutor här hemma, för första gången. Ska fixa glasyren nu, men jag rent av avskyr kaffe och vill inte ha det i. Vad kan jag sätta i istället? Kan ju inte skita i det då kaffet är flytande (3msk) och jag behöver ersätta, annars blir det bara fett, florsocker, vaniljsocker och kakao.

Kan jag ta bort kakaon och göra mjölk+oboy att ha i? Eller kan jag bara ha mjölk istället för kaffet? Haha, omständigt det blev.

• Svar på tråden Mockarutor. Vad ha istället för kaffe i glasyren? Snabba svar!
  • mrskensington

Vilken vätska som helst borde funka istället för kaffe. Oboy - ja, varför inte?

• m00nfl0wer

Som jag sade bara? Ta bort kakaon och ta mjölk+oboy istället?

mrskensington skrev 2008-09-05 12:23:10 följande:
    Vilken vätska som helst borde funka istället för kaffe. Oboy - ja, varför inte?
  • Solian

Ta bara vatten, och lite mer kakao så får du en kraftigare chokladsmak istället för kaffesmaken (jag gillar inte heller kaffesmak).

Tips: Istället för att ta kokos på som jag antar att man brukar så tar vi ibland strössel. Gott!

• mrskensington

Mjölk+oboy eller vatten+oboy borde inte göra någon skillnad på konsistensen och knappt märkbar skillnad på smaken.

• m00nfl0wer

Ok. Tack för dom snabba svaren.

• AnnaVirrPanna
    m00nfl0wer skrev 2008-09-05 12:23:50 följande:
    Som jag sade bara? Ta bort kakaon och ta mjölk+oboy istället?
    blir rätt smaklöst om du tar bort kakaon helt. oboyen är det ju mest socker i.
Svar på tråden Mockarutor. Vad ha istället för kaffe i glasyren? Snabba svar!