• VeraVera

Sex and the city, the movie...EFTERLYSNING!

Hej!
    I filmen Sex and the city läser carrie gammla kärleksbrev ur en bok för Mr Big, gammla dikter skrivna av...? Någon som kommer ihåg av vem? hon nämner det i filmen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-05 13:36
    Vet ni andra fina kärleks dikter skriv gärna in dem

• Svar på tråden Sex and the city, the movie...EFTERLYSNING!
  • VeraVera

tusen tack båda två! tänkte nämligen kolla i den boken om jag kan hitta något fint sin kan passa till min svägerskas bröllop (gör häftet till middagenn)

• Sniglar och Krut
    VeraVera skrev 2008-09-05 13:29:30 följande:
    tusen tack båda två! tänkte nämligen kolla i den boken om jag kan hitta något fint sin kan passa till min svägerskas bröllop (gör häftet till middagenn)
    Åh, vad skoj, hoppas du hittar nåt!
    Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
  • Emmajohanna

"Be calm, only by a calm consideration of our existence can we achieve our purpose to live together.
    Be calm - love me - today - yesterday - what tearful longings for you - you - you - my life - my all - farewell.
    Oh continue to love me - never misjudge the most faithful heart of your beloved.

Ever thine
    Ever mine
    Ever ours"

Hittade denna också... Så fin !

Förresten så verkar det som om just den boken Carrie läser i inte finns på rikigt.
    Men texterna är riktiga.

• VeraVera
    Emmajohanna skrev 2008-09-05 13:32:05 följande:
    "Be calm, only by a calm consideration of our existence can we achieve our purpose to live together.Be calm - love me - today - yesterday - what tearful longings for you - you - you - my life - my all - farewell. Oh continue to love me - never misjudge the most faithful heart of your beloved. Ever thine Ever mine Ever ours"Hittade denna också... Så fin !Förresten så verkar det som om just den boken Carrie läser i inte finns på rikigt. Men texterna är riktiga.
    JAA det var just denna jag tänkte på!
    jodå boken finns, den heter Love Letters of Great Men, av Ursula Doyle

en fråga bara vad betyder: (Ever) thine
  • Emmajohanna

kanske :

för alltid din ( ditt )
    för alltid min ( mitt )
    för alltid vår ( vårt )

Svar på tråden Sex and the city, the movie...EFTERLYSNING!