Vad har era 9-åriga tjejer för humör?
Jag håller på och blir galen snart. I stort sett varenda dag så kommer min dotter hem och är som ett jäkla bi och bara tjafsar och tjurar och gnäller. Hur är era barn? Är det nån ny slags trotsålder?
Jag håller på och blir galen snart. I stort sett varenda dag så kommer min dotter hem och är som ett jäkla bi och bara tjafsar och tjurar och gnäller. Hur är era barn? Är det nån ny slags trotsålder?
jag har en likadan..go o gla ena stunden o nästa som ett åskmoln! man vet knappt oom man ska krama dem eller sälja dem på blocket till högstbjudande!
Och tyvärr fortsätter det
Min 13 åring är inte att leka med...
Hihi, skönt att höra.
Usch då, vad jobbigt.
Jag har det likadant hemma med 2 st snart 10-åriga tjejer, det är ett himla liv emellanåt.
Förpuberteten börjar då. En känslig och svängig ålder som håller i sig som Tindra 2 skriver. Är väl lite från och till tycker jag (hon är 10år nu) men just när det börja va det ju nytt både för henne och oss så då va det lite av en chock, nu börjar vi nog vänja oss
Jodå jag känner igen det där. Dottern är titt som tätt arg som ett bi och väldigt tjurig. Säger man till henne om något så får man alltid höra hennes gnäll om att ALLT är hennes fel mm mm
Hur länge håller det i sig?
Är deras personlighet som bytt för alltid, eller lättar det och de blir tryggare med tiden?
Jag tycker så synd om min dotter som har så jobbigt med att handskas med alla hormoner som rusar runt i hennes lilla kropp.
Lider verkligen med henne och att se henne ha det så jobbigt är värre än alla diskussioner som tyvärr uppkommer...
Visst pendlar de mellan att vara riktigt, riktigt små igen, till att vilja vara vuxna...
Ja,jag kan säga som så här att du e´ inte ensam om att ha det så.
Har en dotter på 10 som är otrevlig,sur och allmänt kaxig!
Hon tror att hon får det som hon vill bara för att hon skriker, men ack så fel hon har det.
Jag frågade hennes fröken om det var fler i klassen som var sån här och hon sa att nästan alla barn höll på så där.
Det är hormonerna som håller på att`spöka`
Hej
Det Det var skönt att läsa att vi inte är ensamma. Min 9 åring är go och glad ena stunden och sekunden efter så är hon ett åskmoln.
Om jag säger till henne att städa sitt rum då är jag tråkig och hon ska inte prata med mig mer.
Min 9åring är såååå gnällig och sur och arg!! håller på att bli galen!! Jag lider också med henne för man kan ju inte må bra av att vara så fått fler samtal från hennes fröken att hon är väldigt kaxig i skolan. Hoppas att det snart blir lite bättre för jag blir så trött av att städigt höra gnäll.
Här är en till vill jag lova! Så sur hela tiden o ingenting är bra. Eller jo, hennes ideer o så. Då hon får göra det hon vill. Då är allt på topp. Men annars gnälls det bara. Det nya nu är att jag inte får några svar. Kan ropa på henne på morgonen tjugo gånger. Till slut höjer jag rösten o får ett gallskrik tillbaka: JAAAA!
Oj, vad skönt att höra att det är fler som är i samma situation. Hoppas det blir bättre snart. Tack för alla svar!
Här har ni en till med 9-åring som ändrar skepnad snabbare än stålmannen!!!
Just nu sitter hon o tjurar på sitt rum för hon vägrar göra läxan, o vägrar gå o lägga sig....
Tyvärr har hon loftsäng så jag kan inte direkt "kasta henne i säng"........
9-årsålderna kallas visst "den glömde åldern"....det pratas inte så mkt om den......mitt tips är TROTSBOKEN, den har gett mig ny kraft många gånger!!
Hej
Glad och trevlig och sekunden efter kan det komma skrik ock gnäll tillbaka
Glömde det-åldern, det var en bra beskrivning! Men vår nioåring är inne i en riktigt lugn och skön period. Visst kaxar hon ibland och ifrågasätter, men är inte särskilt svängig i humöret. Mest glad faktiskt . Det lär väl ändra sig...