• Viclar

Vabba vid studier??

Jag har precis börjat studera på heltid och jag undrar hur ni andra gör när era barn blir sjuka??

Jag förlorar ju inga pengar från CSN för att jag är hemma 2-3 dagar med mitt sjuka barn, men jag avstår ändå från skolan för att ta hand om mitt barn. Hur ska man göra? Hur gör ni andra? Vabbar ni, dvs anmäler till försäkringskassan och får ut pengar?

• Svar på tråden Vabba vid studier??
  • mariahammarberg

tror inte man kan ta ut ngn form av föräldrapenning ell ersättning för barn(annat än barnbidrag) om man studerar med pengar från CSN.
    OBS TROR men vet inte. Har läst ngn stanns att man inte kan avbryta en termin för enstaka föräldradagar men låter eg konstigt. vad står det på FK. s hemsida?

• Sciarlotta

Om man är hemma mer än en vecka i streck så ska man anmäla det till csn, då räknas tiden bort från den tid man ska uppvisa resultat samt att den tiden "läggs tillbaka" i potten för icke-förbrukade veckor.

Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Petronilla

Låta den andra föräldern vabba istället så man inte missar sina studier?

• Goziz

Eftersom du studerar så spelar det ingen roll. Bara du klarar alla inlämningsuppgifter så e det helt okej men du kan inte vabba o få pengarna från FK.

Jag studerar också heltid och har csn. Men ingen bryr sig om jag går på föreläsningarna eller inte bara jag gör de obligatoriska delarna samt inlämningsuppgifter. Csn tittar ju på att du klarar dina poäng, inte närvaron.

Svar på tråden Vabba vid studier??