• puh fantast

Barnbutiker i Stockholm

Ska åka till Stockholm några dagar i sommar och vill ha tips på roliga, udda, billiga butiker med barnkläder och barnsaker. Allt är av intresse då jag kommer från en liten stad i Norrland där det inte finns särskilt många butiker.

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Barnbutiker i Stockholm
  • tripplisen

bonti har fina saker www.bonti.se där står de hur du hittar.. de ligger vid odenplan.
    birka baby, minns inte www adressen dit nu---
    iana, sveavägen... nästan ände uppe vid fontänen vid sergelstorg. sen finns de en vid västermalmsgallerian, minns inre gatan då ja inte besökt den butiken än

• MHN

www.aos.se/

Allt om Stockholm kan man söka på också.

På Hantverkarg., Kungsholmen finns en som säljer beg och nytt

• snart tre

Varsågod - här är mina bästa tips! Alla är dock inte billiga, men roliga att titta i särskilt nu när det är rea på mycket

- Haven (www.havenstockholm.se) - Upplandsgatan vid Odenplan
    - Birkababy (www.bitrkababy.se) - Birgagatan vid S:t Eriksplan
    - Kalikå (www.kalika.se) - Österlånggatan i Gamla Stan
    - Uni - Åsögatan på Söder

De ovan definierar jag som coola barnaffärer. Sen finns det en rad bra andra babyaffärer som har brett utbud också:

- Simpleworld (www.simpleworld.se) och Barnbutiken (www.barnbutiken.net) - båda på Karlavägen på Östermalm brevid varandra
    - Sprall (www.sprall.se) - i hörnet av Sibyllegatan/Linnégatan - oxå på Östermalm nära Östermalmstorg
    - Bonti (www.bonti.se) -ligger på Norrtullsgatan invid Odenplan
    - Minimarines (i Fältöversten - galleria på Karlaplan där POP och H&M har bra butiker också) - passa på att kolla där om du ändå ska till butikerna på Karlavägen.

• puh fantast

Tackar. Det var många tips på en gång. Kanonbra.
    Visste inte att Kalikå har en butik, dit måste jag bara.

Svar på tråden Barnbutiker i Stockholm