• Anonym (Orolig)

Smärta efter insättning av spiral

Satte in en kopparspiral igår och har nu haft smärta i magen (som mensvärk) i lite mer än ett dygn.

Hur länge hade ni ont? Och när bör jag börja oroa mig för att det inte är normalt....

Jag har inte fött barn om det gör någon skillnad...

• Svar på tråden Smärta efter insättning av spiral
  • Me o Mike

Jag är också nyfiken! Ska sätta in spiral nästa vecka.. Men hon sa till mig i tfn vid bokning att det är vanligt att ha som mensvärk efteråt..

Vill DU ha en snigel på ögat??
  • aktuelle

Jag hade som eftervärkar , så från och till i en vecka efteråt.

• Pimkies

gick på tabletter 3 dagar efteråt tror jag de var, sen var jag liksom öm i/på magen i uppåt en vecka!

Zack o Bella - Sa dom något om att ta smärtstillande, typ panodil innan du skulle dit?? om inte är ett tips att göra det! dom sa inte det till mej vid tfn bokningen men alla andra jag känner som har satt in spiral har fått den ordinationen!
    Lycka till!

• Me o Mike
    Pimkies skrev 2008-09-05 21:00:13 följande:
    gick på tabletter 3 dagar efteråt tror jag de var, sen var jag liksom öm i/på magen i uppåt en vecka!Zack o Bella - Sa dom något om att ta smärtstillande, typ panodil innan du skulle dit?? om inte är ett tips att göra det! dom sa inte det till mej vid tfn bokningen men alla andra jag känner som har satt in spiral har fått den ordinationen! Lycka till!
    Jo det sa dom! Skulle ta alvedon innan..
    Vill DU ha en snigel på ögat??
  • aktuelle

glömde säga det åt mig också när jag bokade tiden, hon frågade om jag hade tagit sen när jag kom dit och det hade jag gjort för jag hade fått tipset om det här på fl :P

Pimkies skrev 2008-09-05 21:00:13 följande:
    gick på tabletter 3 dagar efteråt tror jag de var, sen var jag liksom öm i/på magen i uppåt en vecka!Zack o Bella - Sa dom något om att ta smärtstillande, typ panodil innan du skulle dit?? om inte är ett tips att göra det! dom sa inte det till mej vid tfn bokningen men alla andra jag känner som har satt in spiral har fått den ordinationen! Lycka till!
  • Anonym (Orolig)

Okej! Då kan jag förvänta mig att ha det ett tag till i allafall.

Proppa i dig så mycket du bara kan! Iofs har man fött barn ska det inte göra särskillt ont, men jag som inte gjort det trodde jag skulle dö. Det värsta jag varit med om, kommer aldrig föda barn efter den upplevelsen.

Därför är jag livrädd att jag ska få komplikationer så jag måste ta ut den igen, för nu vill jag att den ska sitta där i 10 år så jag slipper smärtan att ta ut den :(

• aktuelle

Eftervärkar och smärtan efter spiralen har varit värre för mig än någon av mina förlossningar..
    Anonym (Orolig) skrev 2008-09-05 21:05:24 följande:

Okej! Då kan jag förvänta mig att ha det ett tag till i allafall.Proppa i dig så mycket du bara kan! Iofs har man fött barn ska det inte göra särskillt ont, men jag som inte gjort det trodde jag skulle dö. Det värsta jag varit med om, kommer aldrig föda barn efter den upplevelsen.Därför är jag livrädd att jag ska få komplikationer så jag måste ta ut den igen, för nu vill jag att den ska sitta där i 10 år så jag slipper smärtan att ta ut den :(
  • Anonym (Orolig)

aktuelle - Då ger du min sambo lite hopp, han vill verkligen ha barn i framtiden...

• Pimkies

jag hade det också jobbigt när jag satt in den! men det verkar ovanligt, verkar som att de går bra för dom flesta och att dom inte har så ont, men jag kan ju trösta dej med trådstartaren att det kändes inte när dom tog ut den, ifall du skulle behöva göra det så var det verkligen inte samma sak!
    Inet för mej iaf!
    Jag kände ingenting när hon tog ut den, rätt var det var sa hon "här är den"!
    OJ är det redan klart sa jag då

Svar på tråden Smärta efter insättning av spiral