• ann0rlunda

Po.p vindfleece overall, kan man ha den i vinter också?

Har en son på 5 månader och har precis köpt polarn och pyrets vindfleece overall. Undrar om det blir för kallt för honom att ha den i vinter också? Han ligger i brios åkpåse och den verkar ju jättevarm.

Vad tror ni?

• Svar på tråden Po.p vindfleece overall, kan man ha den i vinter också?
  • hallon2

Perfekt! Och efter nyår (julrean!) kan du ju köpa ett par termobrallor så att han kan prova att gunga, sitta lite i snön, träna att gå och dratta på rumpan :)

Men fleece är det optimala plagger för ett barn under 8 månader!
    T o m att det blir för varmt med åkpåsen oxå - men det märker du ju själv.

• Eskobar77

Jag har oxå köpt den och räknar iskallt med att den kommer räcka hela vintern! Jag har oxå åkpåse att ta till om det blir kallt. I butiken rekommenderade hon fleecen framför vinteroverallen till så små barn. Jag litade på henne och tog den till dottern. Blir säkert jättebra!

(¯`°?.¸ ღ♥ Ines 080201 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • ann0rlunda

A men va bra :) Nu känns det mycket bättre! Tack! :)

• Malin75

Beror väl kanske också lite grann på var man bor någonstans. Frågade faktiskt i butiken i dag och hon sa att med åkpåse är den helt ok, men blir det riktigt kallt så är den mer en höst och våroverall. Satsar nog på en vinteroverall för min del.

• mormor 1965

Vi hade fleeceoverall hela förra vintern, från hösten 3mån till vårvintern ca 8 mån. Jättebra i bilen, i vagnen med påse, i affären. Vi hade också en tjock overall men den användes inte mycket, nån gång när han sov ute i vagnen när det var massa minusgrader.

Svar på tråden Po.p vindfleece overall, kan man ha den i vinter också?