• Skogsflickan

Hjälp sökes=) Vilket ska jag välja häringe eller gripsholms

hej! Jag behöver hjälp av er alla fl-anhängare=)

Mitt dilemma är att vi firar vår brölloppsdag den 28/9 (6år)
    och tänkte bjuda gubben på en weekend eller övernattning,men problemet är att jag är kluven vilken av dessa två ställen ska jag välja? Hjälp!

Kanske lite fel forum ,men det sägs att det spökar i båda=)

Vad tycker du? jag tycker båda är fina=)Men vi kan ju inte åka till varsit ställe..

• Svar på tråden Hjälp sökes=) Vilket ska jag välja häringe eller gripsholms
  • Queen70

Gripsholms slott har väl ingen övernattning vad jag vet.

• Fille Fjonkan

Tänkte just detsamma. Då blir det värdshus. Mycket coolare att övernatta i slottet ju. Jag röstar på Häringe

/ Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
  • Skogsflickan

Jo, värdshus då=) men man får en guidad tur i gripsholms men tyckte oxå att häringe är ju mer känt för sina spöken..Om jag nu skulle se ngt...

• Queen70

Gripsholms slott är orhört vackert, men insidan är rätt trist. bara massa jävla porträtt överallt.

Skogsflickan skrev 2008-09-05 21:41:23 följande:
    Jo, värdshus då=) men man får en guidad tur i gripsholms men tyckte oxå att häringe är ju mer känt för sina spöken..Om jag nu skulle se ngt...
  • Fille Fjonkan

Vi var på dagsutflykt till Gripsholm förra året. Det var fint och intressant att strosa runt i slottet. Men det hela var ju över på några timmar.

Jag tror det är en mycket större upplevelse att faktiskt övernatta på ett gammalt slott där det sägs spöka

• oändligt

varför är du kluven...

lita pådin mag känsla...om något eller båda känns fel våga
    bryta planen...för det kanske blir misslyckat om du går emot er själva..

• Hejapappa

Bara du inte förstör bröllopsdagen för din gubbe genom att intressera dig mer för turistbroschyrens snack om spöken än om honom...

• Tecken

Jag känner flera som varit på Häringe, där spökar det inte.

• Skogsflickan

Hej igen ! Svar till hejapappa: nejdå, han är lika insatt i det hela som mig=) tycker det är jättespännande med sådant..Men säger att han inte är lika känslig/mottaglig som mig..

• Heahog

Det spökar tydligen visst på Häringe. tror inte Det okända skulle ha sn bas där annars vid inspelningarna & snack om program eller Akademin för det okända ;)

Det står dessutom på hemsidan att det spökar.. www.haringeslott.se Se fliken Häringe Slott- Index ;)

• Fille Fjonkan
    Tecken skrev 2008-09-08 08:40:35 följande:
    Jag känner flera som varit på Häringe, där spökar det inte.
    Kansek de inte var mottagliga helt enkelt? Eller hade otur med timingen? Eller så är spöken där kanske blyga? Oskyldig
  • EMR

Häringe! Gripsholms värdshus levde inte riktigt upp till förväntningarna, tyckte jag (jag pratar inte om spöken nu, utan om mysfaktor, mat, standard, bemötande). Häringe är vackert, originellt och dessutom hemsökt...

• molly 81

Häringe är mysigt, var där på bröllop för två år sen, då fick vi även sova över där! Men de har ju byggt till "små hus" där man sover över, tror inte spökena tagit sig ut dit;). Men annars är slottet väldigt fint. Känns gammalt och "spökigt" om inget annat!

• Dessie

Det spökar ju på Skokloster slott oxå - så passa på att övernatta på wärdshuset där

Svar på tråden Hjälp sökes=) Vilket ska jag välja häringe eller gripsholms