Första tiden var verkligen omtumlande, som någon redan skrivit! Jag var som en björnhona som vaktade min unge, kunde inte släppa henne med blicken, ständigt beredd att fånga upp henne om någon annan höll i henne. Jag vaktade henne mot allt, litade inte ens till fullo på när hennes pappa höll i henne.
Mig knockade hon fullständigt när hon kom, vände upp och ner på mitt begrepp om kärlek. Här hade jag hittat mannen som jag ville leva med och skaffa barn med, han som jag älskade,Så kommer hon ut ur mig och ställer sig tveklöst på första platsen i mitt liv! Det var lite omtumlande kan jag säga!
En skör, underbar och känslig tid. Se till att få mycket tid för er själva och undvik att ha folk sovandes hos er om ni kan. Vi hade några som sov över och det inkräktar rätt mycket den där första tiden! ( tycker jag i varjefall) Jag och min sambo bråkade en hel del den första tiden, det var slitigt. Sen var det fruktansvärt mycket mer amning än jag trodde innan, det var verkligen hela tiden och vad det handlade mest om den där första tiden.
Nu har hon hunnit bli fyra månader och det är mycket som lagt sig på plats nu, vi har fått en mysig vardag nu :)
Lycka till med allt, du har en underbar tid framför dig och njut av den där första tiden och försök undvik alla som vill lägga sig i hur ni gör med saker hit och dit. Gör som ni vill och strunta i dom andra de första månaderna. :)