Ridlektioner i Göteborg?
Började rida för ganska exakt ett år sedan, en hobby jag skulle vilja ta upp. Hann bara rida i ca. 6mån och vågade aldrig ens galoppera
Någon som har tips på ridklubb - privat eller inte - runt/i gbg?
Började rida för ganska exakt ett år sedan, en hobby jag skulle vilja ta upp. Hann bara rida i ca. 6mån och vågade aldrig ens galoppera
Någon som har tips på ridklubb - privat eller inte - runt/i gbg?
Det finns många.
Min ena dotter rider på Askims ridskola, en liten trevlig klubb med trevliga hästar som ligger i ett fint område. Nyfixad eljusslinga o trevlig paddock förutom manegen.
Min andra dotter rider på GFRK som är beläget i Delsjön och är Nordens största ridklubb med ett 40 tal stora hästar o kanske en 20 ponnysar. Där finns tre maneger, stor paddock och hela stora delsjön att rida i samt en uteridbana på Tippen nära brudaremossen.
Utöver detta Finns Allebyridklubb, Partille ridklubb, Storås, Klareberg och en hel del andra ridskolor som jag inte kommer på vad de heter just nu.
Googla så hittar du alla.
Åh tack för alla tips
Skulle gärna vilja hamna i en grupp där folk åtminstonde är över 16 I min förra grupp var den äldsta (förutom mig) 13år och den yngsta 4år
Jag var sämst...
Jag vet att det fins en vuxenridskola nånstans på Hisingen men kommer inte på namnet just nu.
GFRK har vuxenridlektioner i allafall. Även för nybörjare.
Ok...jag bor i Lindholmen utan bil. GFRK verkar lätt att ta sig till?
Smidigt A och O för mig!
Haha ok...omställning då...innan red jag på en privat liten ridskola ute i skogen. 180:- för 1 ½ h