• enlitenbitkaka

Ridlektioner i Göteborg?

Började rida för ganska exakt ett år sedan, en hobby jag skulle vilja ta upp. Hann bara rida i ca. 6mån och vågade aldrig ens galoppera

Någon som har tips på ridklubb - privat eller inte - runt/i gbg?

• Svar på tråden Ridlektioner i Göteborg?
  • Majsan70

Det finns många.
    Min ena dotter rider på Askims ridskola, en liten trevlig klubb med trevliga hästar som ligger i ett fint område. Nyfixad eljusslinga o trevlig paddock förutom manegen.

Min andra dotter rider på GFRK som är beläget i Delsjön och är Nordens största ridklubb med ett 40 tal stora hästar o kanske en 20 ponnysar. Där finns tre maneger, stor paddock och hela stora delsjön att rida i samt en uteridbana på Tippen nära brudaremossen.

Utöver detta Finns Allebyridklubb, Partille ridklubb, Storås, Klareberg och en hel del andra ridskolor som jag inte kommer på vad de heter just nu.

Googla så hittar du alla.

• Majsan70

Jag vet att det fins en vuxenridskola nånstans på Hisingen men kommer inte på namnet just nu.
    GFRK har vuxenridlektioner i allafall. Även för nybörjare.

• enlitenbitkaka

Ok...jag bor i Lindholmen utan bil. GFRK verkar lätt att ta sig till?

Majsan70 skrev 2008-09-06 10:04:36 följande:
    Jag vet att det fins en vuxenridskola nånstans på Hisingen men kommer inte på namnet just nu.GFRK har vuxenridlektioner i allafall. Även för nybörjare.
  • Majsan70
    enlitenbitkaka skrev 2008-09-06 10:08:19 följande:
    Ok...jag bor i Lindholmen utan bil. GFRK verkar lätt att ta sig till?
    Ja, GFRK är supelätt att åka till. Bara att hoppa på 5 ans spårvagn vid brunnsparken och åka till Töpelsgatan o sen gå backen upp o vips är man framme.
  • enlitenbitkaka

Smidigt A och O för mig!

Majsan70 skrev 2008-09-06 10:12:48 följande:
    Ja, GFRK är supelätt att åka till. Bara att hoppa på 5 ans spårvagn vid brunnsparken och åka till Töpelsgatan o sen gå backen upp o vips är man framme.
  • Majsan70
    enlitenbitkaka skrev 2008-09-06 10:21:49 följande:
    Smidigt A och O för mig!
    IHI! Så bra då. Har du kikat på deras hemsida?
    Jag jobbade faktiskt på den riskolan för en evighet sedan. Ungefär när dinosaurierna vandrade på jorden.

Den är STOR får du förbereda dig på. *S*
  • enlitenbitkaka

Haha ok...omställning då...innan red jag på en privat liten ridskola ute i skogen. 180:- för 1 ½ h

Majsan70 skrev 2008-09-06 10:23:20 följande:
    IHI! Så bra då. Har du kikat på deras hemsida?Jag jobbade faktiskt på den riskolan för en evighet sedan. Ungefär när dinosaurierna vandrade på jorden. Den är STOR får du förbereda dig på. *S*
  • Majsan70
    enlitenbitkaka skrev 2008-09-06 10:24:26 följande:
    Haha ok...omställning då...innan red jag på en privat liten ridskola ute i skogen. 180:- för 1 ½ h
    HIIH! Ja det blir nog en omställning både i pris o storlek...men ute i skogen är du ju ändå.

Personligen gillar jag egentligen Askim bättre, men jag vet inte hur det är med vuxen nybörjare där o sen blir det lite krångligare att ta sig dit.
Svar på tråden Ridlektioner i Göteborg?