• Bebis

Brännande smärta i övre delen av magen?

Nån annan som får det??
    Känns verkligen som om det bränns... Vet inte hur jag ska beskriva det annars...

• Svar på tråden Brännande smärta i övre delen av magen?
  • Kimmi70

Kontakta din BM så det inte är havandeskapsförgifting.
    Svåra smärtor i övre delen av magen är ett av symptomen på detta.
    Har du dessutom svullna anklar och händer kan det vara ett tecken. Kolla med henne direkt för säkerhets skull. Kram

• Bebis

Jag ska dit imorgon på morgonen så jag tar det med henne då...
    Kan i alla fall inte ta mig nånstans idag *suck*

Ibland önskar jag att jag vågade ta körkort ändå *ler*

• Kimmi70

Ta det nu riktigt lugnt och vila dig. Inget spring och stök för säkerhets skull. Å ring henne i alla fall och prata med henne och hör vad hon tycker.

• Bebis

Hon har inte telefontid nu så jag får inte tag i henne...
    Men det gör inte ont hela tiden... Mest bara när jag sitter...
    Ska ta det lugnt resten av dan, blir det värre får jag väl ringa in till förlossningen o höra med dem...

• Bebis

O högt blodtryck har jag inte heller... låg på 105/69 sist jag var där...
    Äggvita har de iofs inte kollat sen inskrivningen så det vet jag inte....
    Svullen är jag bara lite grann... Inte så mycket...

Måste man inte ha högt blodtryck för o ha havandeskapsförgiftning eller "räcker" det med andra symptom?

• Bebis

Jo jag har faktist funderat över att de inte kollat det någe mera... Känns ju ganska viktigt....

Läste på netdoktor o på babyboom...

Aja ska ta det lugnt o be min bm kolla urinen imorn! Kan ju vara på tiden nu i v34...

• Kimmi70

Definitivt på tiden! *ler*
    På min mottagning har de stickor på toaletten så man kan kolla själv närhelst det passar!

• Bebis

Vilket lyx! *ler*

Nä nu ska jag ta o slita mig från datorn så jag inte får ont i huvudet oxå... *ler* har man inga symtpom så skaffar man sig ju så fort man läst på lite!

• Millans hustru

Jag är i vecka 36 o har sedan några veckor en öm punkt (stor som en handflata kanske) högst upp mellan revbenen liksom, där de möts, i mitten (hänger du med?). Värst blir det av att sitta. Det bränner eller svider eller hur man ska uttrycka det, o är ömt att ta på. Min barnmorksa säger att det för mighandlar om att livmodern växer o tränger undan allt som är i vägen. Helt ofarligt. Men jag vet förstås inte om det är samma sak med dig. ville bara ge dig en tanke. Kolla med barnmorskan i morgon för det är ju jätteviktigt att ha koll så inget är tok.
    var rädd om dig!

• Tina E

Hej du, har du provat med ett par Rennie eller ett glas mjölk, så att det inte är "magsyrarelaterad smärta". Det hände iallfall mig.
    Ha det!

Svar på tråden Brännande smärta i övre delen av magen?