• crimson

Hur högt ska en hatthylla sitta?

Ska sätta upp en hatthylla imorrn. Tänkte förbereda och rita vart jag ska borra osv men fastnade. Hu högt ska en hatthylla sitta egentligen. Har inte haft en på så länge nu så jag kommer inte ihåg hur det brukar se ut. Över huvudet? Hur högt?

• Svar på tråden Hur högt ska en hatthylla sitta?
  • ellen81

ja, et vanligaste är väl över huvudhöjd, men det finns ju ingen driekt lag, beror ju också på hur lång man är själv.

• crimson

vi e ganska långa jag och min sambo, blir kanske jobbigt om det kommer en kortis o flyttar in här sen. Får ha en pall för att nå upp till hatthyllan :)

• Fille Fjonkan

Över huvudet så man inte kan slå i den. Men inte så högt att blir besvärligt att använda den.

En ev framtida boende får helt enkelt flytta den till en höjd som passar bättre om det inte duger. Det tycker jag inte ni ska ta hänsyn till.

/ Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
  • nilla 1972

ha den i en höjd så att det är lätt att lägga upp saker där är jobbit om man ska behöva sträcka sig . anpassa efter era behov. någr ställen jag bott på så har badrumsskåpen varit för höga men det har värden flyttat ner.här jag bor nu har jag inte bett om det kanske jag borde, det är så irriterande när det är lite för högt men jag är bara 163 cm.

Svar på tråden Hur högt ska en hatthylla sitta?