Upptäckte igår att min hund hasade på rumpan..........
så förmodligen har han väl fått mask??Han är snart 8 månader.När han var liten avmaskade jag honom med Banminth,men tar det alla sorters maskar eller ska jag köpa något annat??
så förmodligen har han väl fått mask??Han är snart 8 månader.När han var liten avmaskade jag honom med Banminth,men tar det alla sorters maskar eller ska jag köpa något annat??
Kan vara analsäcksinflammation med.
http://vovve.net/Artiklar/Analsacksinflammation.asp
men det kanske bara kliade lite. så har mina hundar gjort utan att det vart nåt fel
Hmm... min KATT gör så ibland. Varför??
Vår ena katt gör så också, efter flertaliga avmaskningskurer tog vi honom till veterinären, och de sa att det bara är en dålig vana... han har ganska många dåliga vanor.
Ok,det kanske är så att det bara kliar lite,men jag läste att de ska avmaskas vid 6 månader och det har jag inte gjort!Så kanske jag ska avmaska honom ändå,men spelar det någon roll vilket medel jag tar?Axilur tar väl fler sorters maskar än banminth?
Axilur är bra maskmedel oxå.
när mina hundar gjort så har det ALLTID varit analsäcksinflammation, INTE mask. Analen blir svullen bla. De hundar jag haft som råkat ut för detta har gnidit rumpan, varit svullna, inte kunnat tömma tarmarna själva. Misstänker du analsäcksinf, ta hunden till veterinär?
Min Buddah gör så med jämna mellanrum. Han kliar sig i rumpen på det sättet... ha ha... Har blir DÖFUL när han gör så... Bakbenen i vädret, ändan i backen och frambenen går som propellrar... Eftersom han är ganska benig o smal ser det urlöjligt ut... (jag storskäms)
Men som många andra redan skrivit.... kolla analsäckarna, om de är svullna och inflammerade kan en veterinär lätt tömma dom (ta med gasmask ) Eller köp en avmaskningskur.
Lycka till....
Ibland kan det ju bara va för att de inte blivit ordentligt rena därbak...torkar av sig...har katter som lämnat långa skitränder på dom vita mattorna...
Min katt och min hund gör så då och då när de inte fått bort allt bajs när de har gjort nr 2.
Är det analsäcksinflammation så brukar de bli röda i baken, och det som kommer ut luktar starkt och riktigt vidrigt!
våran hund gjorde så när hon hade analsäcksinflammation.