• amorosa

Dra på lakan i större storlek??

Jag är på jakt efter dra på lakan som är 180x210. Eftersom sambon är ganska lång, så har vi extra lång säng. Jag har köpt ett sånt lakan från Mille Notti, men det kostade 750 kr , och jag vill gärna undvika att köpa fler såna dyrgripar som ni kanske förstår.

Har kollat Haléns, Jotex, IKEA, Ellos och La Redoute men hittar inte den storleken. Någon som vet var jag kan hitta det för ett vettigt pris??

(Jag bor i Helsingborg, om ni skulle ha tips på butiker...)

Tack på förhand!

• Svar på tråden Dra på lakan i större storlek??
  • logg81

Dra-på-lakan? Är det sån med resår runt kanten?

Jag och Auleen - För varandra. Mot resten av världen.
  • amorosa

Ja, precis. Så ligger det alltid på plats! Suveränt! Kan varmt rekommenderas om du inte provat det.

• M 1985

Om det går för sej så passar jag på att fråga om samma sak men gärna i storlek som passar en säng 180*220..=)

• logg81

Jo men jag har sånna. Jag visste bara inte vad de kallades för... ha ha...

Jag har köpt ett från IKEA och det är enormt. Jag kan dra det över både bäddmadrass och sängbottnar... Skitsmidigt när man är som jag -SUPERSNÅL- och inte vill köpa madrassöverdrag...
     Kanske passar det till er säng ändå?

Jag och Auleen - För varandra. Mot resten av världen.
  • amorosa

M 1985 skrev 2008-09-09 21:04:49 följande:

Om det går för sej så passar jag på att fråga om samma sak men gärna i storlek som passar en säng 180*220..=)
    Oj, har ni ännu längre säng?!

logg81: nej, jag tror inte det passar om det inte är avsett för en 210 säng. Jag ska nämligen också ha det över både bäddmadrass och sängbotten... Kollade IKEA's hemsida, men där hittade jag inget i den storleken...
  • M 1985

Jo och det är inte för att MINA ben ska få plats..=)
    Det var ett himla gnäll om kalla fötter när vi hade en "liten" säng (210) =)

Passar på att putta upp tråden

Svar på tråden Dra på lakan i större storlek??