• Trynträ

Ont i ena bröstvårtan

För ett par veckor sen var jag lite öm i ena bröstvårtan och mådde illa i en veckas tid. Sen gick det över och jag kände inget på 1 1/2 vecka. Igår och i förrgår kväll så rapade jag mycket och mådde illa igen. Kände mig bakis igår. Idag verkar illamåendet ha gått över även om jag har rapat litegrann. Jag brukar sällan rapa i vanliga fall.

Idag har jag fått jätteont i vänster bröstvårta. Det ömmar bara man nuddar vid den. Brukar man få så innan mens? Jag har nämligen aldrig ont i brösten annars och kan inte minnas att jag brukar ha det innan mens heller. Har iofs käkat p-piller i 13 år så det kan ju vara därför. Slutade med dem i januari och väntar på min fjärde mens sen dess. (Fick ett mf i slutet på april).

Nån som haft på liknande sett?

• Svar på tråden Ont i ena bröstvårtan
  • Twisted Angel

Jag är iblan väldigt öm i bröstvårtorna... Så det kan ju vara vid äl, inför mens eller att man är gravid. Svårt att veta tyvärr...

Väntar du på BIM? Tänkte eftersom du mått illa en del...

SKÖNASTE LÅTEN JUST NU: AGNES - ON AND ON
  • Trynträ

Hehe. Jag har väntat på BIM i en månads tid nu. Vet inte om jag haft ÄL. Är på dag 71 så mensen kan ju dyka upp närsomhelst. Har kännt mig helknasig i en månads tid men får inget plus så jag antar att jag inte är gravid. Ska testa igen på onsdag för då var det en vecka sen jag testa sist.

Twisted Angel skrev 2008-09-06 10:32:53 följande:

Jag är iblan väldigt öm i bröstvårtorna... Så det kan ju vara vid äl, inför mens eller att man är gravid. Svårt att veta tyvärr...Väntar du på BIM? Tänkte eftersom du mått illa en del...
  • Twisted Angel
    Trynträ skrev 2008-09-06 11:07:17 följande:
    Hehe. Jag har väntat på BIM i en månads tid nu. Vet inte om jag haft ÄL. Är på dag 71 så mensen kan ju dyka upp närsomhelst. Har kännt mig helknasig i en månads tid men får inget plus så jag antar att jag inte är gravid. Ska testa igen på onsdag för då var det en vecka sen jag testa sist.
    Låter skumt det där...

Precis så där blev det för mig förra hösten... Mensen försvann över 2 månader, och jag hade grymma grav-symtom... Men inte var jag gravid inte...

Vet att det är frustrerande när inget händer, men det är väl bara för dig att fortsätta den ack så roliga väntan...

Du har inte kontaktat nån läkare/bm för att kolla upp så du inte är gravid, trots  på dina tester?

Brukar du ha långa menscyklar eller är det här första gången?
  • Trynträ

Jo det är säkert så för mig med att den bara gjort ett uppehåll på några månader. Hade ju väldigt oregelbunden mens när jag var tonåring då det kunde gå ett halvår mellan gångerna. Förra gången gick det över 70 dagar men då hade jag fått mf gången innan så jag trodde det var därför.

Jag tänkte vänta tills det gått 80 dagar innan jag kontaktar bm. Kommer nog göra det ändå eftersom jag har så lång cykel. Vill ju ha mensen en gång i månaden som alla andra för det kommer ju ta grymt lång tid att bli gravid annars. Finns ju risk att man tröttnar på sex också eftersom man inte vet när man har ÄL.

Jag tycker man borde känna mer i magen om jag skulle vara gravid. Det var ju flera veckor sen det molade lite. Nu känns det i princip ingenting mer än att det är lite svårt att dra in magen. Ingen mensvärk eller nånting. Endast brösten som känns knepiga samt att jag blir lite illamående och trött emellanåt. Har hormoner som spökar det är helt klart.

Twisted Angel skrev 2008-09-06 14:08:22 följande:

Låter skumt det där...Precis så där blev det för mig förra hösten... Mensen försvann över 2 månader, och jag hade grymma grav-symtom... Men inte var jag gravid inte...Vet att det är frustrerande när inget händer, men det är väl bara för dig att fortsätta den ack så roliga väntan...Du har inte kontaktat nån läkare/bm för att kolla upp så du inte är gravid, trots  på dina tester?Brukar du ha långa menscyklar eller är det här första gången?
  • Twisted Angel
    Trynträ skrev 2008-09-06 14:21:32 följande:
    Jo det är säkert så för mig med att den bara gjort ett uppehåll på några månader. Hade ju väldigt oregelbunden mens när jag var tonåring då det kunde gå ett halvår mellan gångerna. Förra gången gick det över 70 dagar men då hade jag fått mf gången innan så jag trodde det var därför.Jag tänkte vänta tills det gått 80 dagar innan jag kontaktar bm. Kommer nog göra det ändå eftersom jag har så lång cykel. Vill ju ha mensen en gång i månaden som alla andra för det kommer ju ta grymt lång tid att bli gravid annars. Finns ju risk att man tröttnar på sex också eftersom man inte vet när man har ÄL.Jag tycker man borde känna mer i magen om jag skulle vara gravid. Det var ju flera veckor sen det molade lite. Nu känns det i princip ingenting mer än att det är lite svårt att dra in magen. Ingen mensvärk eller nånting. Endast brösten som känns knepiga samt att jag blir lite illamående och trött emellanåt. Har hormoner som spökar det är helt klart.
    Jag har själv haft oregelbunden mens ända sen jag fick det för 15 år sen... Ibland har det, som för dig, gått 2-3 månader...

Du kan ju få tabletter för att göra din mens och äl regelbunden... För man har inte så ofta äl vad jag vet, när man har såna där längre cykler som du har... Så jag tycker du ska prata med en läkare om det sen när du kontaktar dem... Räcka ut tungan
  • Trynträ

Mm, det tänker jag definitivt för man blir så trött. När jag käkade p-piller så kom den som en klocka och man blir så avundsjuk när man läser om alla som får mens en gång i månaden. Jag får ju liksom inte ens det och det känns så orättvist. Om jag ändå inte ska få nån mens så kan jag ju lika gärna slippa alla symptom med tycker jag så man slipper hoppas. Ju längre tiden går desto mindre gravid tror jag att jag är eftersom jag hela tiden får minus på testerna. Har inte ens orkat testa i helgen eftersom jag ändå vet att jag kommer att få minus.

Hur går det för dig med bäbisproduktionen då?

Twisted Angel skrev 2008-09-06 14:25:56 följande:

Jag har själv haft oregelbunden mens ända sen jag fick det för 15 år sen... Ibland har det, som för dig, gått 2-3 månader...Du kan ju få tabletter för att göra din mens och äl regelbunden... För man har inte så ofta äl vad jag vet, när man har såna där längre cykler som du har... Så jag tycker du ska prata med en läkare om det sen när du kontaktar dem...
  • Twisted Angel
    Trynträ skrev 2008-09-06 14:29:08 följande:
    Mm, det tänker jag definitivt för man blir så trött. När jag käkade p-piller så kom den som en klocka och man blir så avundsjuk när man läser om alla som får mens en gång i månaden. Jag får ju liksom inte ens det och det känns så orättvist. Om jag ändå inte ska få nån mens så kan jag ju lika gärna slippa alla symptom med tycker jag så man slipper hoppas. Ju längre tiden går desto mindre gravid tror jag att jag är eftersom jag hela tiden får minus på testerna. Har inte ens orkat testa i helgen eftersom jag ändå vet att jag kommer att få minus.

Hur går det för dig med bäbisproduktionen då?
    Vet hur det är... Som det där mer testerna... Från i våras har jag knappt testat någonting, för jag vet ju, kommer bli  liksom... Varför slösa pengar på tester då anser jag!

Jag har gått 3 veckor och 2 dagar sen mitt mf... Så jag får se om det kommer någon mens om ca 2-2½ veckor eller inte... Har börjat få mer och mer värk där nere, och brösten är lite småsvullna och fortf ömma rätt mkt... Äl var väl nyligen skulle jag tippa på då min temp har sjunkit lite sista tiden och haft äl-flytningar sista veckan!
  • Trynträ

Det skulle ju kunna vara så att jag har PCO. Får nog höra med bm om ett par veckor om så kan vara fallet.

• Twisted Angel
    Trynträ skrev 2008-09-06 16:56:30 följande:
    Det skulle ju kunna vara så att jag har PCO. Får nog höra med bm om ett par veckor om så kan vara fallet.
    Jo det får du göra... Kanske få lite vettiga svar!
  • Trynträ

Jag har nog aldrig känt mig så deppad som sen vi började försöka bli med barn. Man står hela tiden mellan hopp och förtvivlan och nu får man inte ens mens och inte är man gravid heller. Suck. Och det gör inte saken bättre att min svägerska blivit gravid och att en kompis blivit oplanerat gravid och har en niomånaders son sen förut.

Nåt jag funderat över länge är hur sjutton blir man oplanerat gravid. Det finns ju skydd för sjutton. Ingen graviditet där man inte använt skydd kan ju räknas som oplanerad.

• Twisted Angel
    Trynträ skrev 2008-09-06 17:35:58 följande:
    Jag har nog aldrig känt mig så deppad som sen vi började försöka bli med barn. Man står hela tiden mellan hopp och förtvivlan och nu får man inte ens mens och inte är man gravid heller. Suck. Och det gör inte saken bättre att min svägerska blivit gravid och att en kompis blivit oplanerat gravid och har en niomånaders son sen förut.Nåt jag funderat över länge är hur sjutton blir man oplanerat gravid. Det finns ju skydd för sjutton. Ingen graviditet där man inte använt skydd kan ju räknas som oplanerad.
    Usch ja... det är jobbigt när folk runt en blir gravida hit och dit och man själv inte blir det. Fundersam
  • Trynträ

Ja å så ska man hålla skenet uppe och glädjas med dem när man i själva verket inte alls är glad utan mest tycker att det är orättvist. Egoist javisst.

Twisted Angel skrev 2008-09-06 17:38:52 följande:

Usch ja... det är jobbigt när folk runt en blir gravida hit och dit och man själv inte blir det.
  • Twisted Angel
    Trynträ skrev 2008-09-06 19:29:29 följande:
    Ja å så ska man hålla skenet uppe och glädjas med dem när man i själva verket inte alls är glad utan mest tycker att det är orättvist. Egoist javisst.Twisted Angel skrev 2008-09-06 17:38:52 följande:
    Jag orkar inte gratulera folk här på FL längre... Såna trådar skippar jag helt... Har ingen lust att deppa ner mig helt...

Men det är ju jobbigare när det är vänner och sånt. Som tur är har bara en av mina vänner fått barn och syrran som jag tyckt varit jobbigt...
  • elinore03

hej jag är 16 år och har en knöl precis innanför bröstvårtan som ömmar om jag tar på den? och jag har inte haft sex eller så har bara völdigt ont vet ni vad det kan vara ? tacksam för svar 

• elinore03
    elinore03 skrev 2014-05-10 15:46:26 följande:
    hej jag är 16 år och har en knöl precis innanför bröstvårtan som ömmar om jag tar på den? och jag har inte haft sex eller så har bara völdigt ont vet ni vad det kan vara ? tacksam för svar 
    juste + att jag mådde illa idag att jag höll på att svimma och jag spydde
Svar på tråden Ont i ena bröstvårtan