D-uppsats i höst (omvårdnad)
Nyfiken om det är nån mer som ska skriva D-uppsats i omvårdnad.
Hör av dig isåfall. Kan ju vara kul att utbyta lite erfarenheter och kanske tips och råd.
Nyfiken om det är nån mer som ska skriva D-uppsats i omvårdnad.
Hör av dig isåfall. Kan ju vara kul att utbyta lite erfarenheter och kanske tips och råd.
Liiiiiiiiiite sugen på att ta en magister-examen. Men samtidigt är det väldigt skönt att bara jobba också.
Annars vore det intressant att fördjupa sig ännu lite mer i C uppsats ämnet och utveckla det lite.
Sitter mitt i min D-uppsats... Påbörjad i våras.. skulle ha gått upp med den i juni.. men jag sitter i innehållsanalysen fortfarande....
Ja.. det är tungt.. men läste just i en tråd om en kvinna som slutfört sin civilingenjörsutbildning och hade 11 omtentor som mest... klarade hon det så klarar jag det här tänker jag..
Läser till distriktssköterska och skriver om kvinnors upplevelse av stöd från bvc i samband med tidigt avslut av amningen..
Sitter som sagt i innehållsanalysen av intervjuerna jag gjort.. lite jobbigt att analysera ensam och inte ha ngn att bolla med....
Vad tänker du skriva om?
Tanken är att skriva om prehospitala förlossningar.Kvalitativ studie. Men vi kommer att skriva två och två. Men är just nu skitförbannad. Skolan vill att vi själva fixar en handledare. Kravet är endast att den skall själv ha skrivit en D-uppsats. Så jag kan typ ta en kollega på jobbet som gick upp med sin för några månader sen....
Och här ska statusen höjas men ska det ske på dom premisserna så kan det ju kvitta...suck