Alde?
Vad tycker ni om namnet Alde till en flicka?
Vad tycker ni om namnet Alde till en flicka?
Usch.....Låter mer som ett pojknamn...men det är inget fint till en pojke heller..
Jag trodde att det va ett pojknamn! jag gilla inte namnet alls vare sig till en flicka elr pojke,men smaken är som baken
Tack för era ärliga svar
Det är ungefär den reaktionen vi fått när vi sagt att vi funderar på Alde. Vi tycker ju såklart att det är jättefint men är lite osäkra eftersom vi fått så mkt negativ kritik. Vill ju inte att lilltjejen ska behöva lida för sitt namn.
Men visst smaken är som baken, vi får se vad det blir. Några mer som vill tycka till?
Först trodde jag det var ett pojknamn men jag gillar ju såna här ovanliga namn också
Jag tycker att du ska göra som du själv känner..låter det bra att döpa din flicka/pojke till alde så ska du göra det..gå på din egen känsla..
Lycka tilll!!
Psst! vid närmare eftetanke ju mer man "smakar" på namnet så tycker jag att det låter vackert!!!
tänker på ARN´s dotter i filmerna. tycker det är jätte fint....kasnke är för hon som spelar Alde är otroligt söt....
min kusins dotter heter Alde! Tyckte det lät lite konstigt först men när man träffat henne är det riktigt fint!
För mig är det ett pojknamn. Men visst kan det vara fint på en liten flicka oxå. Jag undrar vad det betyder, min morfar hette det.