• Snisen

Fråga om mammajeans

Jag är gravid i V 15 och kan inte ha några vanliga jeans längre. Har haft hur mycket problem som helst att hitta ett par mamma jeans som sitter bra. Tar jag min vanliga storlek så är de jättebra i benen och midjan när jag står upp. Men när jag sätter mig ner så spänner de över bäckenet typ. Ligger inte fostret långt ner i livmodern? Är rädd att "skada" fostret om jag har för tighta byxor runt magen. Går jag upp en storlek så är bycorna alldeles för stora i benen men i midjan är de bra, till och med lite pösiga i midjan. Hur ska jag göra!?

• Svar på tråden Fråga om mammajeans
  • One Wish

Har du provat jeans på H&M? tycker dom har bra jeans. I alla fall dom jag köpt

• Snisen

Det är just HM jag pratar om

• vickeviran

Jag köpte mammajeans på vero moda när jag var i v 12 eller nåt sånt, använder dem fortfarande och jag är nu i v. 38. Är supernöjd me dem!!

• skruttan82

Jag har samma problem, köpte ett par mammajeans men jäklar vad dom klämmer åt när man sitter ner.
    Får väl ha dom ett ta sen tänkte jag man kan mysa runt i mjukisbyxor.. (Är i vecka 18)

• spanbu

Jag har också varit stor ganska långt ner på magen i princip hela graviditeten och jag kan inte ha jeans från H&M eftersom de sitter så obekvämt. De som har varit skönast var ett par från mamalicious (osäker på stavningen) och Polarn och Pyrets. Fram till v.25 hade jag ett par med låg resår från PoP men sedan gick jag över till ett par med hög midja.

• Shea 1

När jag var gravid så provade jag på HM-linningen på jeansen var ju stenhård och läbbig. Köpte ett par pop som jag kunde ha till typ v.38, sista veckan körde jag med mjukisbyxor

• maiia81

Har också haft lite problem att hitta byxor...Inte för att magen är så fasligt stor, men den lär nog bli...Men min sambo hittade ett par jättebra baggybyxor på Vero Moda åt mig...De sitter perfekt o har både resår och knyt i linningen :) O det bästa av allt...De är inga mammabyxor, så jag kan ha dem sen också   =)

• Pildi

H&M mjukisbyxor och sommarbyxor i tunnare tyg är supersköna, men jeans är lite svårare att hitta. Så fort magen växer börjar de klämma längst nere vid magen som du också beskriver. T ex när man cycklar eller sitter. Jag hade dock ett par jeans som var bekvämma men då köpte jag en str strörre. Har även köpt två par jeans från P.O.P och helvete vad de är obekvämma.Det sitter en bred, ganska hård gummiband runt byxorna som klämmer som bara den när magen har vuxit lite. Om du tycker att H&M byxor klämmer, köp då inga från P.O.P.

• Dollars matte

Du skadar inte fostret av att ha tajta byxor, det blir grymt obehagligt för dig själv långt innan det blir skadligt på något sätt så du kommer inte att stå ut så länge.

HM:s mammajeans fick jag inte ens på mig... Var tvungen att gå upp 3 storlekar för att få upp dem över låren och då satt de som skit i midjan.
    Men till slut hittade jag en butik med Mamalicious-jeans. De finns i många olika modeller och är supersköna (tycker jag), så försök hitta någon som säljer dessa och prova!

Gift dig inte för pengar, det är billigare att låna dem
  • Snisen

Skönt att det finns fler som känner som jag. Jag ska prova Vero Moda och mamaloucios.
    Jag älskar mina mjukisbyxor, men att gå med dem på jobb är ingen hit=)
    Och det känns skönt att veta att jag inte skadar fostret i alla fall=)

• Anisa

Köpte ett par jeans från P.O.P som jag är jättenöjd med. Är bara i vecka 13 men jag kan inte ha några vanliga jeans längre. Hoppas bara jag kan ha dem här senare också!

• Tuttan27

Jag ska kolla in utbudet av mamma-kläder på veromoda till kommande helg tänkte jag. Någon av er som har nått bra o tipsa om där?

Gravid v 15
Svar på tråden Fråga om mammajeans