• Anonym

HJÄLP! Hur får jag ut tampongen?

Jag har ett jätteproblem. Är på sol och bad semester och fick (helt plötsligt och oväntat) mens. För att ändå kunna bada köpte jag tamponger, vilket jag inte använt på minst tio år. Så ska jag ta ut den och då är den borta. Jag satte in den rättså långt in och glömde kolla snöret. Hur tusan får jag ut tampongen? Jag har försökt att pilla ut den med fingrarna men jag kan inte ens hitta den. Vad ska jag göra? Hur farligt är det? Jag åker hem om 3 dagar, kan jag vänta tills jag kommer hem eller måste jag försöka hitta en läkare här?

• Svar på tråden HJÄLP! Hur får jag ut tampongen?
  • Anonym

Uppsök en läkare......risk för infektion.

• mamma me tre

jag tror inte det är så bra att vänta 3 dagar, jag hade uppsökt läkare/barnmorska.

• Myzteria26

Du kan absolut inte ha kvar den där inne till du kommer hem! Kan du inte hitta gyn där så du får hjälp att ta ut den?

• Me o Mike

Men du känner att den sitter där uppe eller??

Vill DU ha en snigel på ögat??
  • Anonym

Hitta en läkare där! Man kan inte ha inne en tampong hur länge somhelst. Du riskerar Toxic Shock Syndrome tror jag det heter, och det är farligt.

Är du säker på att tampongen inte åkt ur i vattnet då?

Den har faktiskt ingenstans att försvinna, så därinne finns den ju, om den inte har åkt ur. Lycka till!

• lillpuckot

OM tampongen sitter kvar hade du känt den med fingerspetsen.. Så djupt är de inte "därinne"..
    Kan de inte va så att du har tappat den när du har badat eller nåt??

• Anonym

Nej, jag känner den inte alls. Finns det något knep för att få ut den? Fan, vilken idiot man är.

• Anonym

sätt dig på huk eller på toaletten och försök kryst ut den.

• Me o Mike
    Anonym skrev 2008-09-06 21:05:30 följande:
    Nej, jag känner den inte alls. Finns det något knep för att få ut den? Fan, vilken idiot man är.
    Fast du borde känna den OM den satt kvar!? Man är inte så himla djup i slidan..
    Vill DU ha en snigel på ögat??
  • Anonym

En gång när jag hade sex så gled kondomen av och försvann in i mig. Det var bara att sätta sig på huk och dra ut den. Så om du fortfarande har tampongen i dig så lär du absolut känna den. Den är ju ändå relativt stor och så långt upp kan den inte försvinna.

• Anonym (giz)

jag var med om exakt samma sak när vi var i egypten för 3år sen, den var verkligen borta, jag grävde runt så långt in jag kunde men hittade den inte ändå, testade att krysta och trycka på så gott jag kunde med det hjälpte inte.. Jag trodde också att den hade åkt ut och struntade i det men det visade sig att den var kvar ändå, efter 2dagar fick min man in och gräva efter den och han fick ut den, men jag hade sen problem och infektioner där i ett år efter. Så om du inte får ut den själv, be någon med längre fingrar och bättre åtkomst att leta rätt på den och ta ut den så fort som möjligt.

• Anonym

Kan den verkligen åka ut utan att man märker det?

Jag hittar ingenting. Dessvärre finns det ingen här med längre fingrar som kan hjälpa mig.

• UmeåElin

Har själv gjort samma sak en stressig dag på jobbet...ringde sjukvårdsupplysningen som sa att jag kunde vänta med att besöka sjukvården och istället vänta tills tampongen var "full" och då blev lätare att nå med fingrarna.

Fast i värmen utomlands skulle jag nog vara mer nervös...

• Anonym (paulina)

Om du hade bikinitrosor på dig när du badade så skulle tampongen ju ligga i den när du hade badat klart och det skulle du nog bergis känna. Är du helt själv i utlandet? finns det verkligen ingen som kan hjälpa dig?

har du "svårt" att få in fingrarna tillräkligt långt? är du lite torr så att du liksom inte når?
    det här kanske låter lite äkligt men men (bättre det en att du ska bli sjuk).
    Ifall du är torr/inte får in fingrarna så djupt så kanske det skulle gå bättre om du blir upphättsad/kåt så att du blir våtare och tampongen suger i sig mer vätska, och du kommer in längre med fingret och känner om den är kvar.
    Och om du nu gör så och tampongen får i sig mycket "vätska" så är det lättare att krysta ut den för det glider rätt bra då..

Testa det om du inte har något annat val.

• Jeanette1986

Kom ihåg att tvätta händerna ordentligt innan du "gräver" runt därinne, så att det inte kommer in nå otrevliga bakterier. säger som några andra, de blir nog lättare när den blir full, då tycker iaf jag att man får en "tyngdkänsla" därnere och den kommer längre ner.

• lillpuckot

Ja eller hitta nån matolja o smörj med.. (om du skulle ha svårt o bli kåt menar ja *ler*)
    Men ja tror verkligen att du bodre känna ifall den sitter kvar.. Annars skullej anog glra som flera här har sagt. Uppsök ett sjukhus, tala om vad som har hänt o få nån annan o ta ut den...

• Anonym (giz)

Leta vidare säger jag bara, min hade lagt sig på tvären så långt upp det gick att komma, när jag satt på huk, krystade och grävde så långt upp jag kunde så kände jag lite lite av den tillslut men inte så mcyekt så jag kunde få ut den. men jag tror också att det hjälpe att den vart full och därmed lättare att få ut. men kan du inte själv så gå till sjukhuset och be om hjälp för det var inte kul att ha problem i ett år efter bara för den sakens skull

• Anonym

jag vad med om samma sak idag. min tampong är borta och det enda jag kan känna är trådarna från spiralen Fot i munnnen

Svar på tråden HJÄLP! Hur får jag ut tampongen?