• enlitenbitkaka

Hur länge håller sig era hundar på natten?

Lite nyfiken på vilka rutiner ni andra har. Vi tar sista promenade lite olika beroende på hur dagen sett ut men iaf mellan 20-22. Sen nu på helgen tar jag sovmorgon och går ut med honom först runt 10 kanske. I värsta fall 11-11.30. Och det är inga problem. Han är morgontrött och sover gärna bredvid matte

Hur ser det ut hos er?

• Svar på tråden Hur länge håller sig era hundar på natten?
  • PixieApa

Ungefär likadant här faktiskt

• suset

Hehe, hos oss sover "Baxter" först på kvällen av oss alla och kliver upp ur sängen av oss alla sist. Sista promenaden varierar men iaf mellan 20-21 tiden och då kan han ligga o sova/snusa till efter lunch... han är en riktig sjusovare och går helst int eut om han han absolut inte måste =)

• suset

Hehe... det sköna e att man märker ju när han behöver gå ut och då e det bara pallra sej ut =)

• enlitenbitkaka

Då brukar han iofs va redigt kissnödig...men efsm han minuten innan man går ut ligger på rygg och snarkar tror jag inte han lider

suset skrev 2008-09-06 21:20:59 följande:
    Hehe... det sköna e att man märker ju när han behöver gå ut och då e det bara pallra sej ut =)
  • suset

Nä, det tror jag inte heller... han e nog som Baxter, väldigt bekväm av sej och går inte förens han måste =)

• UmeåElin

Samma gäller vår dvärgschnauzer Asta, förutom då hon löper och gärna vill ut kring 08.00.

• Michisen

Ungefär samma här, sista prommen vid tiotiden på kvällen och vid tiotiden på morgonen (de dagar vi har sovmorgon på helgerna) så går det bra att gå ut.

Annars är det tiotiden på kvällen och klockan sex på morgonen som gäller i veckorna.

Ska bli spännande att se hur det blir nu när det anländer en bebis i hushållet, den lär ju vakna på nätterna, undrar om Chip tror att det är promenadläge då eller inte!

• Gammy

jag har en 12timmarsgräns är jag ute sista 22, då vill jag att de ska komma ut vid 10...men visst händer det att det blir längre ibland men de står inte vid dörren o piper utan jag får kalla på dom så de masar sig upp ur sängen

de står å andra sidan aldrig o piper, för de vet att de kommer ut..nångång

• decembertös

Hos oss varierar det mycket. Sista kissningen brukar bli runt 20-21, ibland på helgerna så blir det lite senare och ibland också tidigare. Sen beror det ju också på om det är vardag eller helg när han får komma ut på morgonen. På helgen blir det kanske vid 10 men på vardagarna runt 7-8. När han väl får komma ut står han och kissar jättelänge, men det är aldrig så att han står vid dörren och trampar och vill ut utan han väntar tills man säger att det är dags.
    Han ligger alltid och sover tills nån av oss går upp, då går han också upp.

• Josefine85

Släpper ut på sista kvällskissen innan jag går och lägger mej. Brukar vanligtvis vara vid 9. Min hund är också väldigt trött av sej och kliver upp sist av oss alla. Hinner göra mig och L iordning äta frukost, klä på mm innan vi går ut. I veckorna är det vanligtvis i 9-tiden. Men skulle det krisa och jag inte hinner, så kan jag ju alltid släppa ut henne på tomten så hon får kissa av sej lite innan vi kommer ut!

• Loup Garou

Sista kissen är 21-00 och fösta är vid 7-7.30 på vardagar men på helgen är det typ kl 9-11 beror på hur dags man la sig!

• Saltlakrits

Han håller sig tills vi vaknar

Oftast går jag ut med honom kl 22.30 och sen går jag ut med honom igen runt 8.
    Ibland tidigare och ibland senare....

Mamma till tre underbara barn!
  • iii

Jag som alltid har haft dåligt samvete för att det mycket väl kan gå 12h från sista kvällsrundan till morgonrundan Trodde alla andra var så jätteambitiösa och lät det gå max 8h eller nått

• Majsan70

Mellan 8-12 timmar beroende på om det är vardag eller helg. Är det vardag måste vi släpa ut henne är det helg får hon sova tills hon vaknar o vill gå ut.

Svar på tråden Hur länge håller sig era hundar på natten?