• Odella

Bubblor i tapeten!

Helvete! Här har man slitit hela dagen för att tapetsera om en ynklig liten fondvägg och när jag äntligen är klar märker jag att det är bubblor överallt. Har varit supernoga med att täcka med lim överallt men det ser ändå fördjävligt ut. Easyup tapeter från Duro. Slängde penseln i golvet och lipade. Vad gör man nu? Får jag dra ner hela skiten och börja om från början eller??

Bild finns i mitt galleri under starka bilder.

• Svar på tråden Bubblor i tapeten!
  • piixelslyna

Endel bubblor kan lägga sig när det har torkat. Jag skulle avvakta någon dag.

• bouncer

Om tapeten inte satt sig än så är mitt råd att du ska ta ner den direkt och göra om. Har du varit noga att stryka hårt över hela tapeten med svamp? Lycka till!

• Mandi74

Så var det för oss oxå och vi hade en målare som gjorde det åt oss, han sa att det skulle lägga sig när det torkade och det gjorde det.

Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • myntizen

Kan gå att "punktera" vissa bubblor med en mattkniv.
    Nu har jag inte kollat hur tapeten ser ut.

• Odella
    bouncer skrev 2008-09-07 00:25:11 följande:
    Om tapeten inte satt sig än så är mitt råd att du ska ta ner den direkt och göra om. Har du varit noga att stryka hårt över hela tapeten med svamp? Lycka till!
    Jag försökte dra bort den lite men den sitter verkligen fast. Jag strök med både såndär borste och spade.
  • La Lola

Lugn.
    Vänta tills den torkat.
    Det kan vara underlaget som släppt helt enkelt o det brukar dra ihop sig igen.

//3 år tog det - jag ska bli mamma igen
  • Cornellia

Så kände vi oxå. men då var vi så trötta att vi inte orkade engagera oss mer i tapetprojeket. Och när vi vaknade var det hur fint som helst. Så vänta tills imorgon innan du börjar punktera och hålla på.

• CeciliaB

Min pappa var målare och när han hade tapetserat ett äldre pars vardagsrum så hade gubben också hittat en massa bubblor, ringat in dom med sprit penna och ringt och skällt ut pappa, pappa sa ju lungta tt han skulle komma dagen efter och om de fortafarande va där då skulle han stå för de.....
    Men när han kom va ju de ända på väggarna en massa svarta ringar....
    Gubben fick snällt stå för om målningen själv...=)

• två blir 3
    Cornellia skrev 2008-09-07 00:30:49 följande:
    Så kände vi oxå. men då var vi så trötta att vi inte orkade engagera oss mer i tapetprojeket. Och när vi vaknade var det hur fint som helst. Så vänta tills imorgon innan du börjar punktera och hålla på.
    Håller med! Tapet är ju som all annan papper, när det blir blött av klister så bubblar det sig lite.. Det är samma sak när man målar över en tapet. Lägger sig i nästan alla fall efter max ett dygn. Om det inte lagt sig så kan ni testa att punktera imorgon men jag tvivlar starkt på att ni behöver göra det. Uppdatera gärna hur det gick :)
    fixit.blogg.se - BF 4 September ;)
  • Odella

Det ska jag göra! Vågar inte gå in och titta nu men ska göra det imorgon :) Tack för allt pepp!

• Odella
    CeciliaB skrev 2008-09-07 00:35:30 följande:
    Min pappa var målare och när han hade tapetserat ett äldre pars vardagsrum så hade gubben också hittat en massa bubblor, ringat in dom med sprit penna och ringt och skällt ut pappa, pappa sa ju lungta tt han skulle komma dagen efter och om de fortafarande va där då skulle han stå för de.....Men när han kom va ju de ända på väggarna en massa svarta ringar....Gubben fick snällt stå för om målningen själv...=)
    Hahahaha nej men shit!
  • Tjoflöjt

Det där ser precis ut om vanliga "fuktig tapet"-bubblor och kommer att försvinna när tapeten torkat!

• Odella

Hallå! Det ser mkt bättre ut nu än det gjorde igår kväll. Är fortfarande lite bubblor kvar men de kan jag leva med (är precis där sängen kommer stå). Tack så mkt för hjälpen allihop :) Nu kan jag fortsätta med renoveringen!

Svar på tråden Bubblor i tapeten!