• tillibum

Lekhage till 1aring???

Min svarmor sa idag att hon vill kopa en lekhage till varan son i julklapp, han kommer da att vara 1 ar och 2 manader. Jag vill inte ha en men hon verkar tycka att jag ar dum som inte vill ha en.
    Jag gillar inte lekhagar och tycker att han kommer att vara for gammal.
    Vad tycker ni???

• Svar på tråden Lekhage till 1aring???
  • missteddy

låter ju knäpp vid den åldern kanske han tom går varför stänga in ett barn

• tillibum

precis det jag tankte, men hon fick mig att kanna att jag hade fel nar jag sa nej idag.

• tillibum

nan annan som har nan asikt om detta?

• miababia

eftersom han är så stor hade jag inte vetlat ha någon. Nu har jag inte haft till sonen men har kompisar som haft till sina men då var de ju bara 5 mån ungefär och slutade använda när de började gå.

be henne hellre köpa en lekstuga

• Mamin

Skulle inte skaffa en lekhage oavsett ålder, skulle kännas som om jag satte mitt barn i bur... Så mitt svar är nej ingen lekhage alls..

• tillibum

Jag haller med, tycker ocksa att han ar for stor. Var bara tvungen att fraga efter som hon verkligen verkade tycka att jag var knapp som inte ville ha nan.

• vem bryr sig

Haha lite kul för min svärmor sa samma sak till mig igår fast på skoj då eftersom min minsta tjej var på väg och riva ner en högtalare för 30 000 och riva ut alla böker i bibloteket, men vi bestämde oss för att porta henne från farmor tills hon blir 8 år

Fat allvarligt skulle jag aldrig ha en lekhage till mina barn känns som att låsa in dom i ett fängelse ju.

• sleipner

Jag funderar faktiskt på lekhage.
    Mina 2 barn är 18 mån resp 2 mån.... Fast min tanke är att lägga den lilla i lekhagen och på sätt stänga ute storasyster, så hon slipper mosa lillebror när hon far fram.

Men stänga in en 1-åring... Nej, det verkar inte vettigt. Tveksam till att de nöjer sig med ett så litet utrymme att leka i. Eller hur stor hage pratar vi om föresten... ?

• tillibum

Sleipner: Det later ju som en bra plan, det funkar ju for bada barnen, lillen far ligga och leka i fred och stortjejen far springa runt. Da ar ju en lekhage bra att ha.

Tror nog att min svarmor tycker att jag ska ha en for att gora det latt for mig, sa jag slipper springa runt efter lillen, men i den aldern sa behover dom ju fa springa runt och upptacka saker.

• The past is now
    tillibum skrev 2008-09-07 00:48:13 följande:
    Min svarmor sa idag att hon vill kopa en lekhage till varan son i julklapp, han kommer da att vara 1 ar och 2 manader. Jag vill inte ha en men hon verkar tycka att jag ar dum som inte vill ha en. Jag gillar inte lekhagar och tycker att han kommer att vara for gammal.Vad tycker ni???
    Jag skulle inte ta emot lekhagen. Tycker att det är att stänga in/kväva barnet. Har en 2½ åring och en 1 åring som kan leka ganska vild men nej skulle aldrig stänga in dom. Eller sära på dom. (Sen har jag ju en flicka på 8½ år) Och hon satt int heller i en lekhage fast det kanske hon hade behövt så vild som hon var! HIHIHI!

Men ts,har du sagt nej tack så är det ju så!
Svar på tråden Lekhage till 1aring???