• mm m

Någon som vet hur/om man kan göra egen pärondryck/saft?!+ annat m päron

Hej!
    Jag älskar det mesta som har med päron att göra så nu behöver jag hjälp ifrån er alla kunniga hur man kan göra egen päron saft och gärna tips på andra smaskiga saker med päron!

Tackar på förhand!

• Svar på tråden Någon som vet hur/om man kan göra egen pärondryck/saft?!+ annat m päron
  • TinaElisabeth

Jag och min syster har lagt in päron i dag. Två olika varianter gjorde vi. En med saffran och socker och vatten som kokade tillsammans. Och den andra med chili, ingefära och hallon. Det blev så himla fin färg på båda varianterna och lagen var smarrig iaf! Blir spännande att testa när det har ståt ett tag.

• mm m

ÅH det låter gott! Hur gör man då?

• mm m

Åh såg ett recept i länken ovan om knäckig päronkaka (maffig päronkaka) den bara måste jag testa!!

Även saften lät bra, har tyvärr inga saker hemma att göra med men kan testa med diskhandduk det har fungerat förut.

Är det någon som har råpäronsaft eller vad man säger som ska stå några dygn?

Tack för all hjälp!

• Carro W

JAg har gjort liknande äppeldricka och den blir gudomlig. Borde väl gå att bara byta ut mot päron?

Det är inte lätt att vara ödmjuk när man alltid har rätt
Svar på tråden Någon som vet hur/om man kan göra egen pärondryck/saft?!+ annat m päron