• Vågen

Möhippa- "kidnappning"sråd tack!

Hej!
    Nu börjar möhippans schema vara klart, men vi vet inte hur vi ska kidnappa bruden, eller om vi ska göra det.
    Kan inte ni komma med tips på bra sätt att börja möhippan på? antingen genom kidnappning(hur?) eller på ngt annat sätt! Tacksam för svar!

• Svar på tråden Möhippa- "kidnappning"sråd tack!
  • Jumjum84

När min bästa vän gifte sig så bestämde vi tillsammans att vi skulle åka till en stad en bit iväg och shoppa. Jag skulle köra och när han satt sig i bilen så drog jag på henne en ögonbindel och sen satt hon o gissade hela vägen vart vi skulle Hon hade HEEEELT fel. Våra andra vänner åkte i en bil bakom så hon hade ju inte en aning om vilka som var med heller. Sen spökade vi ut henne mitt på torget (fortfarande ögonbindel på).
    SÅ kul!

• Jumjum84

Hoppas ni får en rolig dag.

• annasj69

Jag skulle nog se till att "boka" festföremålet under någon annan förevändning. Jag satte själv krokben för mina vänner när de skulle ha möhippa för mig... Jag skulle inte jobba helgen innan bröllopet men så kom en kollega och ville byta och jag bytte...
    Sedan kom ytterliggare en kollega och undrade om jag ville byta till en helg som skulle vara inom några dagar då orkade jag inte byta igen...Men det misstänker jag att mina kompisar låg bakom, som vill få mig fri igen...

Det blev sen möhippa på dagen jag jobbat efter jobbet men det känns som det var en förenklad variant på vad de tänkt först, men arrangören har inte erkänt när jag frågat men heller inte dementerat...

• Razzla

Vi gjode så att vi "anställde" en kille som hon absolut inte kände som plingade på hos henne och gav henne en väska och en lapp och sen körde han henne till stället där möhippan startade..

Man kan göra så men göra det till lite skattjakt så att han släpper av henne någonstans och sen ska hon hittta er..

Ha så skoj!

Anton 19 Dec 2003 och BF 20 Jan 2009
  • Vågen

Razzla, det är faktiskt en av våra idéer som finns. Antingen att ngn bara ringer på och hon öppnar dörren och utanför står det en väska med kläder till första aktiviteten samt en lapp med adressen. Eller så kan man ju göra så som du sa för första grejen är en bra bit bort.
    Hmm...
    Uppbokad är hon redan. det har hennes man2b sett till....
    Fler förslag tack!!!

• Zimlis

Nu hade vi det så himla perfekt att vi la möhippan i anslutning med att vi (jag o min sambo) skulle komma och hälsa på.
    Jag och bruden (läs offret ) planerade att vi skulle ha en mysig grillkväll med allehanda tillbehör. *trodde hon ja* hehehe
    Så alla som skulle vara med på möhippan samlades och så åkte vi i gemensam trupp hem till offret.. snacka om att hon blev tagen på sängen, hon trodde ju att det bara va jag och min sambo som skulle komma inramlande
    Och vår mysiga grillkväll förvandlades till en ösig möhippa

Min sambo blev förvandlad till barnvakt 1 timme innan hennes blivande make kom hem från jobbet *perfekt*
    Känns verkligen som att vi hade tänkt på allt

• Sigrid

Dessa kidnappningar har jag varit med på/hört talas om (bästa kompisen kan bestämma med tjejen att de ska ut och shoppa så man vet att den blivande bruden är hemma):

- En kille på motorcykel kommer och lämnar en lapp till tjejen med saker hon ska packa och sen följa med honom på en resa... till alla kompisar.

- En frackklädd kille ringer på hemma hos tjejen och sjunger en kärlekssång, lämnar en blomma och ber henne följa med.

- En kille i kostym ringer på dörren och har med sig en bricka med champangefrukost. När chocken lagt sig springer alla kompisar fram och delar frukosten med tjejen.

• Vågen

Tack för alla tips! Ngr fler???

• Razzla

en annan bra grej kan vara (kräver dock att man har kontakter) att hämta offret med ambulans eller polisbil. Det har vi också gjort på en möhippa. Då blev hon hämtad med ambulans och levererad till oss.. 

Anton 19 Dec 2003 och BF 20 Jan 2009
Svar på tråden Möhippa- "kidnappning"sråd tack!