• Bålsta Mia

har nån lagt stenplattor som en gång intill huset? *hjälp*

Vi har en grusgång från framsidan till dörren och förbi dörren och så vidare till baksidan, en gång på ca 15 m.

Där tänkte vi nu lägga stenplattor!
    Vad kan det kosta? Någon som har erfarenhet av detta som kan ge oss tips och ideér?!
    Tacksam för alla synpunkter

• Svar på tråden har nån lagt stenplattor som en gång intill huset? *hjälp*
  • Rigmor Mortis

Jag har ingen aning om kostnad - men vad ni gör, slarva INTE med underarbetet! Det är skittråkigt att förbereda platsen, men om det inte görs ordentligt kan plattorna bli ojämna och fula efter bara något år och allt måste göras om.

• underbara jag

finns många faktorer som spelar in.

ska ni göra själva eller ta till hjälp.

vad för plattor vill ni ha?

många som byter ut sina gångar säljer gamla plattor billigt på tex nätet.

ska man köpa nya plattor finns det ju en mängd olika prisklasser.
    billigast är betongplattor o dyrast granit och skiffer.

betong låter tråkigt kanske men idag finns det skitmycket snygga former o färger .

• Bålsta Mia

Vi är inte så händiga..så det blir nog till att hyra in hjälp, vet ni någon firma som är och har bra priser?

Vi vill inte lägga något jättedyrt så betongplattor funkar säkert helt ok för oss!
    Någon som vet nån bra hemsida?

• underbara jag
    Bålsta Mia skrev 2008-09-07 11:05:01 följande:
    Vi är inte så händiga..så det blir nog till att hyra in hjälp, vet ni någon firma som är och har bra priser?Vi vill inte lägga något jättedyrt så betongplattor funkar säkert helt ok för oss!Någon som vet nån bra hemsida?
    vi har valt lokalt så tyvärr kan jag inte hjälpa dig med firme men det finns massor, sög på eniro på stenläggare.

HEDA betong har en hel del plattor att välja på, till bra priser tycker jag.
    www.sandobetong.se/
  • frítz76

Plattor,marksten finns till bra pris på Byggmax om du har något sådant i närheten.
    Slarva inte med underarbetet. Jag lovar att det kan bli snett och vint om marken skjuter på våren etc. Gräv hellre för djupt, ett bra bärlager , markduk, vibra platta det jämt, sen plattor sen plattsand mellan. Vattna,borsta och fyll på mer. Ska själv göra detta nästa sommar då plattorna vi har nu har skjutit rejält då förra ägaren inte varit noggrann. Vi ska köpa sten för 99kr/kvm på byggmax. Grå rektangulära är de.  Vissa byggare lägger även stenplattor. Sök på blocket kan jag rekommendera under hantverkare.Lycka till

Svar på tråden har nån lagt stenplattor som en gång intill huset? *hjälp*