• Anonym

Sår på hornhinnan, o det gör så ont!

Har lyckats få ett sår på hornhinnan o nu känns det som om jag håller på att gå under av smärtan. Minsta lilla ljus så känns det som om ögat ska explodera, får sitta med keps o solbrillor, men det hjälper ändå inte. Ögat rinner o jag orkar inte hålla det öppet, även fast det behöver luftas.
    Har ringt akuten men dom tycker jag ska avvakta o istället ringa vc imorgon.
    Har gjort eget koksalt för att skölja ögat med, men inget hjälper. Så vad jag undrar är ifall nån har nått tips om vad jag kan göra för att det inte ska göra så himla ont. Kan ju inte göra nånting när jag knappt kan hålla ögat öppet. Skulle bli väldigt tacksam om nån har några råd.

• Svar på tråden Sår på hornhinnan, o det gör så ont!
  • Fägring

Det låter ju inte riktigt klokt!!

När jag hade hål ett pyttehål så var det akuten direkt! Jag har linser och gick till min optiker som skickade mig till ögonakuten. Gå till en optiker som har söndagsöppet och be om hjälp!

Jag fick en smärtstillande antiseptisk salva som jag använde i ögat i några dagar. Minns ej om den var på recept.

kanske kan du ringa sjukvårdsupplysningen om smärtstillande? Akuten kan ju vara rätt smockfull söndag och måndag..

Men för tusan se till att du får hjälp!

Ullis

• Zaria

AJ,har också haft det pga liner,fick dock kurera hemma med koksalt och solglasögon,det gick över på ett par dagar,men det gjorde FRUKTANSVÄRT ont

Svar på tråden Sår på hornhinnan, o det gör så ont!