samband infektion och prematur?!?
hur många av er som fått prematurbebisar har fått det pga att ni haft ngn infektion?!?
tänker på konstant uvi, samband med gbs etc.
hur många av er som fått prematurbebisar har fått det pga att ni haft ngn infektion?!?
tänker på konstant uvi, samband med gbs etc.
Jag hade inte någon känd infektion, men misstanke om GBS. Dock hann inte odlingarna tillbaka innan sonen föddes, fick antibiotikadropp före och under förlossningen, sonen fick också. Infektion är en känd riskfaktor vid prematur förlossning och har man redan problem med tidiga sammandragningar blir det inte bättre, utan snarare sämre, om man samtidigt har en UVI av någon anledning.
Jag hade inte någon infektion, vet inte varför han föddes så tidigt (v. 24).
Hej!
Jag hade en infektion i kroppen när min yngste kom helt plötsligt i v. 27. Vet inte vilken infektion det var, det blev aldrig utrett, och jag hade heller inte känt av infektionen så jag visste inte att jag hade en. Läkarna tror att det var pga infektionen som lillen kom tre månader för tidigt.
Lycka till med bebisen, du har kommit en bra bit på väg!
Vår dotter föddes i v.31+0 och jag hade en infektion i kroppen - trots en mängd undersökningar/provtagningar o xx antal pc kurer så hittade man aldrig "kärnan" till infektionen.
När dottern väl var född så blev jag fri från infektionen inom loppet av några dagar