• Moloko

Fler barn som spänner sig i barnstolen??

Clara är nu 7 månader och har suttit i barnstolen sedan hon var 4 månader gammal då vi började med smakisar. Problemet är nu att hon hon spänner sig så att hon blir alldeles röd i ansiktet och benen åker upp, nästan som om hon bajsar... vilket hon aldrig gör. Detta händer VARJE gång hon sitter i stolen. Ibland gör hon det direkt och ibland efter några minuter. Jag håller på att bli tokig för jag kan inte för mitt liv komma på vad det är som är fel. Det är ju inte mycket mat som jag får i henne.
    Nån som har några tips???

ღ.?:*¨¨*:?. ♥ Clara ♥ .?:*¨¨*:?.ღ
  • Svar på tråden Fler barn som spänner sig i barnstolen??
  • Moloko

Innebär det att ditt barn oxå gör så?

• Nette26

o jag har vänner vars barn me gör så

• Babybalo

Har hon hållit på så sedan hon var 4 månader, eller har det kommit på senare tid? Min son som är 4 månader spänner sig också i matstolen, men även vid andra tillfällen...

• Moloko

Hon har gjort det från första början. Samma när hon sitter i sin bilstol och ibland i sin gåstol oxå.

• Babybalo

Låter din dotter när hon spänner sig sådär? Min son stönar och stånkar... Är faktiskt orolig och undrar vad det beror på!

• Moloko

Japp, hon uffar och puffar. Det värsta är nästan fötterna som inte hänger ner utan hon skjuter upp dem så att hon sitter med benen rakt ut. Sen åker de när, för att direkt åka upp igen. Stressigt att se!!

Ibland kan jag förvirra henne genom att smeka henne på ryggen, eller sätta mitt smalben mot hennes fötter så att hon plötsligt känner att där är något. Och ibland slutar hon så fort hon får smaka på efterrätten, men efter en halv burk fruktpuré börjar hon igen.

• Mogika

Min tjej gjorde oxå så! BVC hade ingen aning om vad det beror på, dom ringde och hörde sig för med en neurolog, men om dom är "med" och så så är det nog bara en fix idé! Jag lät Wilda sitta och göra så och efter nån månad slutade hon med det.. försökte först att avleda henne när hon höll på, men då fick jag inte göra så mycket annat än att avleda! Nu när hon är 11mån gör hon bara så ibland när hon åker bil!

Stolt mamma till Wilda!
  • Moloko

Mogika: Ok, känns ju lite mer betryggande nu.

Svar på tråden Fler barn som spänner sig i barnstolen??