• plittel

    sammandragningar vid vila ?

    Jag undrar över en sak. Jag är i v.25 och har haft sammandragningars i så många veckor att jag inte minns längre. Sen v. 16 kanske eller så.

    Nu i kanske 3 veckor har det blivit så att jag har nästan MER när jag vilar. Är inte det konstigt. Jag får ju så fort jag ansränger mig men dom blir liksom regelbundna när jag vilar.

    nån som känner igen de här och varför blir det så?

  • Svar på tråden sammandragningar vid vila ?
  • plittel

    INGEN här som har sammandragningar och då mest vid vila??

  • Spexig

    Jag hade sammandragningar i mängder. När jag vilade, när jag rörde mig, när jag sträckte på mig...
    Allt var dock väl med både mig o dottern. Snacka med bm om du är väldigt orolig, men det är säkert ingen fara.

  • Jenniemamman

    har också börjat få det den seanste evckan. Är i vecka 29 på onsdag.. har haft SD sen evcka 17 men nu har de ändrat karaktär och jag får svårt att andas när de kommer och svettas floder.. Och det komemr även när jag vilar, det har de inte gjort förr.

  • Stina0

    Här är en till som får sammandragningar när jag vilar... På kvällen strax innan man somnar... Skumt!! Kan inte minnas att det var så med dottern. Hör med BM nästa gång du ska dit. Tror inte det är någe konstigt.

  • nötskrikan

    När jag väntade dottern fick jag regelbundna sammandragningar om jag vilade på rygg. På sidan gick det oftast bra att vila. BM sa att det berodde på en överretlig livmoder.

  • Angel of life

    hej, är i vecka 18 nu...haft sammandragningar sedan vecka 15 o ligger i riskzonen att få för tidigt...blir dt tätare omer regelbundna måste jag även denna gång bli sjukskriven...en doktor ska ev titta livmodertappen på måndag o se om dt hänt något...

  • Angel of life

    glömde ju svara...jag får mest samandragningar när jag tar det lungt...men så var dt med sonen hade gjort nått innan, sne gick jag o vilade, då gick vattnet...

  • Leontine

    Jag har oxå kraftiga sammandragningar. På kvällar kan jag klocka med ca 5 min mellan. Jag håller verkligen på att kissa på mig vid varje. Jobbigt. Gör inte ont och BM har känt på mig och de gör ingen verkan på tappen o jag har inte öppnat mig så då var det ok. Jag har en gång tidigare fött för tidigt. 
    Prata med din BM om du e orolig. Så kan hon kolla så de inte öppnar dig.

  • diskus

    Jag hade jättemycket tidiga sammadragningar som också berodde på överretlig livmoder. Från v 28 var de regelbunda var femte minut ungefär, även nattetid. Jag började få sammandragningar i v 15 och det blev bara mer och mer regelbundet. Ingen fara dock, var in på förlossningen två gånger och kollade tappen och dottern föddes på 40+0!

  • plittel

    tack för era svar.

    Jo jag blir orolig men har haft så här i så många veckor nu och dom har ju kollat såklart och det har inte påverkat tappen JUST DÅ. Såklart kommer jag kolla upp det senare igen om de fortsätter och blir värre.

    Dom är bara så fruktansvärt jobbiga och de bränns i magen hela tiden på mig och magen är sååå spänd. Känns som babyn ligger så långt ut hon bara kan Så de ömmar osv heeela tiden. Börjar må illa också pga tyngden i magen. Känns nästan som att de är en ihållande sammandragningar konstant! Och de stramar o bränner i huden som att jag inte ha nån hud kvar att tänja ut.

    Förlåt jag bara klagar!

Svar på tråden sammandragningar vid vila ?