Väääldigt jobbiga grannar!
Vi har fått nya grannar för några månader sedan, första tiden var de väldigt "blyga" och hälsade knappt men allt eftersom tiden gick så blev det Hej till Vill ni komma in och fika..sén dess har det varit helt dj*vla hopplöst! Ursäkta, man ska kanske inte gnälla - det finns säkert värre grannar än de som vill umgås jämt...Men jag tycker det hela urartat och är såå trött på dem! Vad gör man?
Jobbigast är kvinnan, hon och jag har inte mycket gemensamt och det är en människa som jag inte/aldrig skulle umgås med om det inte var för att vi var grannar. Det existerar bara ett fåtal saker i hennes huvud - shopping och handväskor.
Hennes kille är bättre, när man bara pratar med honom verkar han reko/ok. Men tillsammans är de, ja nästan odrägliga.
Hon har ett stort EGO och är inte särskilt socialt kompetent känner jag. Hon vill synas och höras hela tiden och hon har dessvärre inget vettigt/intressant att säga...Man sitter mest och "humm, jaha.." hela tiden.
Det är nästan så att vi smyger när vi är utomhus för att slippa att de kommer över.
Hon hinner inte mer än hem från jobb och parkera bilen så rings det på vår dörr, hon vill bli bjuden på kaffe och snacka.
Vid ett flertal tillfällen har de knackat på eller ringt och sagt "nu ska ni bjuda oss på middag, vi kommer om 30 min". Nej jag skämtar inte, precis så är det!
Jag försöker att visa med mitt tydligaste kroppspråk och ordval säga på ett trevligt sätt att Sorry men det går inte fram! Jag/vi vill ju inte bli ovänner med dem men det är jättejobbigt som det är nu! Jag orkar inte se människan!!
Någon gång har jag låtsas att jag är på telefon när hon knackar på för att säga "jag är upptagen" men hon går bara in och sätter sig i köket och väntar...
När vi nu varit borta i några dagar så hann vi alltså inte ens stanna på uppfarten och börja packa upp förrän de kom gåendes och skulle prata. Vi hade fullt upp med att lasta ur och ville bara komma in och få iordning/duscha och andas ut...
Vi sade att "nej vi måste få packa upp, vi höres sen" innan de fattade vinken.
Andra grejjer som jags tör mig på är att de alltid tar för givet, när de nu våldgästar oss, att vi ska bjuda på allt men när vi (de få gånger vi varit hos dem) kommer dit får vi alltid ta med oss dricka själv, annars får vi kranvatten på sin höjd...De frågar inte om de ska ta med något in, de bara kommer med sina grejjer precis varsin öl t ex eller tomhänta.
Vad hade ni gjort i vår sits? Vi vill ju inte bli ovänner men orkar inte med detta 24 timmar om dygnet-umgänget...
Kram
Galen granne