• Zazu

Babyskydd!?

Oj! Vad svårt att hitta en som man tycker är bra!

Har ni några förslag?

Eller kan man hyra dessa på BB (Uppsala)

Kan man köpa dessa begagnade eller bör man köpa nytt? Vilken djungel!

• Svar på tråden Babyskydd!?
  • Jenny26

Vi köpte ActaGraco AutoBaby 2 med bas då och var supernöjda med den
    Bas kan jag rekomendera då det är så lätt att sätta in och ta ur barnet.

♥ Ebba, världens underbaraste flicka ♥
  • Emmalo

Råd och rön har testat babyskydd. Acta Graco fick bäst i test och är inte jättedyra. Vet tyvärr inte hur begagnadmarknaden ser ut.

• Sagakasper

Vi har köpt (igår) Akta Graco Logico S färg sand för 1698 kr på Barnens hus. Dne har basstation. Har en nära vän som är mycket nöjd med denna.

Jag skulle inte köpa babyskydd begagnat eftersom man inte har en aning om vad stolen varit med om innan, oavsett vad säljaren bedyrar. Möjligen skulle jag lita på en nära vän. Tycker att det är som att köpa begagnad cykelhjälm och det är ju ingen vidare bra idé heller. I största allmänhet har jag inget emot begagnat. Har köpt jättefin beg vagn, fått bebiskläder av vänner, babysitter et c. Men ett babyskydd som har en så avgörande funktion i en utsatt situation som en olycka skulle jag inte kompromissa med.

• Kajak

Vi köpte en ny babyskydd på leklust för 500kr o det var enkel o sonen sitter mycket bra o det var luftig mellan honom o stolen jämfört med andra stolar som vi provsatt honom.

Sen den ska vi ha i bara 8 månader eller så.
    Så därför vi valde den enkel modell o satsa på dyare modell från 1 år och uppåt.

• Tezz81

Håll utkik på babyland. Dom har haft Acta Graco med bas för 798:- Det var ett tag sen men har sett att det återkommer ibland. Beror på hur länge du kan vänta...

• Earth Angel

Jag har köpt en Tario (2400 :- inkl. adapter). Fastnade för den eftersom den funkar att koppla ihop med vagnen vi köpt också (Teutonia Spirit S3).

Jag skulle personligen inte vilja köpa babyskydd begagnat.

• Pysselgalningen

Vi har valt att använda Rock a tot, enkel att använda och billig, vi har flera olika biar vi åker i så en stol med bas är inte att tänka på. Lägger hellre ut pengar på stol nr 2 som används längre.
    Rock a tot finns på Barnens hus för 700kr

• hopsan85

köper ett begagnat akta graco logico s av kompisen får med vagn också.. hade inte köpt begagnat om det inte var nära vänner...

• Stolt mamma till Vincent

Akta Graco Logico S

Earth Angel skrev 2008-09-08 14:32:45 följande:
    Jag har köpt en Tario (2400 :- inkl. adapter). Fastnade för den eftersom den funkar att koppla ihop med vagnen vi köpt också (Teutonia Spirit S3). Jag skulle personligen inte vilja köpa babyskydd begagnat.
    Så om du fick välja mellan att köpa ett av de bästa märkena begagnat eller köpa ett nytt från Ellos vad hade du valt?
    ღ ♥ ღ En talför lögnare kan göra större intryck än en ordknapp sanningssägare ღ ♥ ღ
  • lillasmilla

Stolt mamma till Vincent skrev 2008-09-09 06:28:19 följande:

Akta Graco Logico SSå om du fick välja mellan att köpa ett av de bästa märkena begagnat eller köpa ett nytt från Ellos vad hade du valt?
    Ändå köpt ett nytt. Av bra märke. Varför skulle man behöva välja mellan de två alternativen?
  • lillasmilla

www.smartson.se/test/barn/skydda-babyn.htm test gjort av smartson. För oss blir det ett logico s eller en be safe izi sleep. Tycker mycket om funktionen att man kan fälla ryggen när man kommer hem, om bebisen somnat i bilen. Den är dock ganska dyr, koster 3200ca med isofixbas. Har inte bestämt mig än, men det lutar ändå åt izi sleep. Pengar är inte allt! =)

• Gullet x

Funderade på att köpa begagnat, en sån där Acta Graco med bas kostar 600-800 begagnad i Göteborgsområdet.
    Men nu har jag bestämt mig för att hyra från Babyproffsen istället, 75kr/månad. Förra barnet växte med raketfart och kunde inte använda babyskyddet så länge, tänker lägga mer pengar på nästa stol. Dessutom tänker jag välja enklaste modellen, åker inte bil så ofta och det gör inget om det är lite krångligt att spänna fast det. Skyddet ska ju vara lika säkert ändå.

• Stolt mamma till Vincent
    lillasmilla skrev 2008-09-09 06:43:49 följande:
    Stolt mamma till Vincent skrev 2008-09-09 06:28:19 följande:Ändå köpt ett nytt. Av bra märke. Varför skulle man behöva välja mellan de två alternativen?
    Det finns babyskydd som endast varit använda ett par månader och är som nya..
    ღ ♥ ღ En talför lögnare kan göra större intryck än en ordknapp sanningssägare ღ ♥ ღ
  • Earth Angel

Jag hade inte valt nått av de alternativen eftersom jag valt att köpa ett bra märke i nyskick.

Men om jag måste välja mellan nåt av dina alternativ hade jag valt det nya från Ellos. Är jag inte 100 % säker på hur babyskyddet har använts, hur gammalt det är och vad det vart med om osv osv så vill jag inte ha det begagnat med tanke på säkerheten. Är ju inget som brukar rekomenderas heller.

Stolt mamma till Vincent skrev 2008-09-09 06:28:19 följande:

Akta Graco Logico S
    Så om du fick välja mellan att köpa ett av de bästa märkena begagnat eller köpa ett nytt från Ellos vad hade du valt?
  • lillasmilla

Om vi köper på Babyproffsen, och köper nästa stol där, köper de tillbaka vårt babyskydd för halva köpesumman inom 9månader. Det blir ju då inte så mycket, och då får jag själv välja vilket skydd, vilken färg och jag får ett NYTT! =) Om vi får fler små, vill vinog ändå köpa nytt, så det passar oss perfekt! =)

Svar på tråden Babyskydd!?