• Trinity78

Garderobshandtag

Jag letar efter garderobshandtag som fästs på insidan av garderoben. Vi har köpt tre trädörrar och två spegeldörrar på IKEA. På spegeldörrarna följde det med såna handtag som fästs på insidan men de säljs tydligen inte separat! Vi vill naturligtvis ha likadana handtag till alla fem dörrar, annars ser det konstigt ut. Nån som vet var man kan köpa såna handtag?

Reproductively challenged
  • Svar på tråden Garderobshandtag
  • Majblomma12

Hm. Hur ser handtagen ut?

Seize the moment, 'cause tomorrow you might be dead
  • Marie IE B

Till våra garderober köpte vi handtag på HTH, det fästs på insidan och sitter lite vinklat ut på framsidan, viktigt så inte handtaget från ena dörren slår i den andra dörren när man öppnar.
    Man kan också köpa så'na handtag på metervara och såga till själv efter hur långa man vill ha. Vi var på  "Theofils" och tittade på det.
    www.theofils.se, sök på handtag matt, krom, nickel och sedan grepplist.

• presens konjunktiv

Jag fattar inte. Hur kan handtagen sitta på insidan? Eller menar du att de fästs genom dörren, med handtaget på utsidan och fästet på insidan?

Vad du kan göra är att ringa Ikea och säga att handtagen saknades i era paket. Säg att ni köpte fem spegeldörrar, och att det bara kom med handtag i två. Eller får man inte tipsa om otillåtna medel?

Sois réaliste: demande l'impossible!
  • Ella Mia

Jag fattar inte heller vad som menas med handtag som fästs på insidan, men vill gärna veta! *nyfiken*

• Marie IE B
    Ella Mia skrev 2008-09-07 23:59:37 följande:
    Jag fattar inte heller vad som menas med handtag som fästs på insidan, men vill gärna veta! *nyfiken*
    Handtagen är vinklade så att du skruvar fast dem på insidan och så sticker de ut som en "flärp" på sidan av dörren = inga skruvhål på dörrens framsida.
  • Trinity78

Så här ser handtagen ut:

Fram:

Från sidan:

Bakifrån:

• Trinity78

Jag ringde IKEAs kundtjänst och frågade om man kunde köpa handtagen separat men det kunde man tydligen inte. Men de var snälla och kommer att skicka några stycken till mig så att jag får samma handtag på alla dörrar. Yay!

• presens konjunktiv

Schyst! (Men fattas bara...)

Det var himla snygga och fiffiga handtag.

Sois réaliste: demande l'impossible!
  • Marie IE B

De handtagen vi beställde hos HTH-kök till våra garderober är väldigt lika dessa, fast inte så runda

• Rapunzella

Snyggt! Vilken garderob köpte ni?

• Suzycreamcheese

Nu såg jag att TS fått hjälp men jag ser att andra undrar om liknande handtag och då kan jag tipsa om att IKEA har andra liknande modeller. Vi har en sort som heter Strecket till våra högblanka garderober. De är i blank metall. Den minsta storleken på dörrarna och de längsta på våra lådor som är botten.

www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40116701

• Trinity78
    Rapunzella skrev 2008-09-10 22:52:29 följande:
    Snyggt! Vilken garderob köpte ni?
    PAX med ekdörrar. Vi har varsin spegeldörr också.
Svar på tråden Garderobshandtag