mamma nattlinne
Hej, någon som vet var jag kan köpa ett mamma nattlinne ( knappar fram eller smart öppning ) att föda i + ett att ha efter. Måste vara så att bebis kan amma.
Tack!
Hej, någon som vet var jag kan köpa ett mamma nattlinne ( knappar fram eller smart öppning ) att föda i + ett att ha efter. Måste vara så att bebis kan amma.
Tack!
La Redoute har säkert nattlinnen, kolla där! De brukar ha bra mammakläder i alla fall.
Jag köpte ett mammanattlinne från La redoute. Men jag använde inte det så mycket. Brösten läcker ofta på natten, när det blir längre mellan amningarna, så jag hade på mig amningsbh med inlägg på natten under sommaren blev det bara bh+trosor och sedan använde jag ett linne med knapparlängs fram. Det speciella amningsnapplinnet som hade två mindre hål med ett överlappande tygstycke var för knepigt att öppna amningsbhn genom tyckte jag!
ellos har två olika.
www.mamastore.se
www.lovelymama.se har om man vill betala lite mer.
www.mammashop.se/product.asp&sub=194&page=1 har ett.
Tack för alla tips!
Vad jag egentligen undrade var om det fanns något ute i en affär så att man kan känna på det & pröva det först. Tänkte inte använda det hemma. Vill inte föda naken & vill ha något bekvämt att ha på mig de dagar jag blir kvar på bb. Kommer att bli kvar i några dagar. Så något praktiskt, skönt som är lätt att amma i.
Hur gör ni andra?
growinlife har ett
Bor inte i Sverige.
Får se vad jag får här. Tål inte tvätt medel med parfym. Samt föredrar något oanvänt.
Ja, väldigt invecklat allt det här - skulle helst bara vilja kunna gå & köpa ett på nästa besök.
Verkar vara svårt det här....
Jag tänkte ha en vanlig "siden"pyamas med knappar hela vägen fram med ev amningsbh under om man behöver det för att hålla amningsinlägg på plats. Heltäckande och skönt. Får dock se hur det funkar när man väl är där...
jag har köpt ett nattlinne till varje förlossning, fött min abarn i de och idag har de fått packats ner i repektive flickas minneslåda. Min 16 åring sa häromdagen- ...tänk om jag föder mina barn i det nattlinne jag är född i ....tänk så det kan bli...tänk på att det inte har muddar så de lätt kan sätta dropp..
får leta en sväng här igen.
mysigt det där med minnes lådan. tänkte själv spara min bolla så. =)
Men growinlife har ju, i butik!
Ok, visste inte det. Bor inte i Sverige så trodde det bara var något på nätet. Får kolla vad de har...
Här finns inget, var ute & sökte i flera timmar igår, det är vid sådana tillfällen man kan känna gravid hormonerna rinna till...
Oj, vill inte vara snål, men 549 kr för något jag blodar ner & inte tar hem...
Vad konstigt att det inte finns något... Får väl chansa & beställa annat på nätet & sända till en släkting =(